خانه / درباره الیگودرز / تاریخ الیگودرز / مشاهیر و بزرگان الیگودرز / زنده یاد استاد رضا جدیدی معلم اخلاق و فرهنگی پیشکسوت الیگودرزی

زنده یاد استاد رضا جدیدی معلم اخلاق و فرهنگی پیشکسوت الیگودرزی

رضا جدیدی معلم اخلاق و فرهنگی پیشکسوت بود که تا پایان عمر در کسوت معلمی بود و همواره در حال تدریس بود.

استاد حاج رضا جدیدی

رضا جدیدی (زادروز ۱۳۱۷ الیگودرز – درگذشت ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۹) تحصیلات مکتب خانه ای ابتدایی را در الیگودرز گذراند و پس از طی تحصیلات دوران متوسطه در همان شهر، بلافاصله در سال ۱۳۴۴ در دانشگاه تهران و دانشسرای عالی پذیرفته شد.

جدیدی از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۹ در دبیرستان ادب، از دبیرستان های بنام اصفهان، در سمت دبیر و معاون مشغول خدمت بود .

فعالیت های انقلابی و تلاش های وی در جهت آموزش و تربیت نسل نو در این دوره، فوق العاده اثر بخش بود؛ آنچنانکه خاطرات دلنشینی از گفتار و رفتار این معلم و مدیر برجسته در خاطر همکاران فرهنگی و دانش آموزان آن دوران نقش بسته است.

وی از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۷۶، به ترتیب به عنوان رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ اصفهان ، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی و مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری خدمت کرد و در سال ۱۳۷۶ به افتخار بازنشستگی نائل شد.

وی در تمامی سال های تدریس در مراکز تربیت معلم حضرت فاطمه زهرا(س)، زینب کبری(س)، شهید باهنر در اراک و شهرکرد، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه های آزاد و دانشگاه صنعتی اصفهان، درس های تاریخ اسلام، ریشه های انقلاب اسلامی و ادبیات فارسی را نیز تدریس می نمود.

حاج رضا جدیدی از پیشکسوتان و مدیران کاروان های حج بود و سال ها افتخار خدمت صادقانه به زائران بیت الله الحرام و عتبات عالیات را در کارنامه زندگی خویش به یادگار گذاشت.

وی پس از بازنشستگی، علاوه بر تدریس در ستاد اقامه نماز استان اصفهان به عنوان دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان تا سال ۱۳۹۵ فعالیت داشت.

وی در طول این سالیان آثار و تالیفاتی را به رشته تحریر درآورده است؛ که از جمله آنها میتوان به، مختصری از تاریخ مسیحیت، زندگی امیرکبیر، ریشه های انقلاب اسلامی، سفرنامه حج، جلوه های نماز در شعر فارسی، آوای بندگی و خاطرات ۶۰ سال معلمی، اشاره کرد.

حاج رضا جدیدی در ۱۵ آبانماه ۱۳۹۹ دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

روحش شاد و یادش گرامی

مدیران و کارکنان وب سایت روزالیگودرز درگذشت این هنرمند توانا را به خانواده هنر الیگودرز، توشمالان الیگودرزی و بویژه طایفه بساک و خانواده ایشان تسلیت می گویند.

قطعاً خلاء حضور ایشان در عرصه موسیقی نواحی به سادگی پر نخواهد شد.

اقشار مختلف مردم و مسئولین کشوری و لشگری و همچنین مردم و مسئولین استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و تهران با شنیدن خبر درگذشت ایشان پیام های تسلیتی را خطاب به مردم و خانواده ایشان ارسال نمودند.

پیام استاندار اصفهان به مناسبت درگذشت حاج رضا جدیدی

درگذشت حاج رضا جدیدی

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان در پیامی درگذشت حاج رضا جدیدی پیشکسوت انقلابی و رئیس سابق آموزش وپرورش و ستاد اقامه نماز در استان را تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت استاندار به شرح زیر می باشد:

خانواده محترم جدیدی
سلام علیکم
خبر درگذشت معلم وارسته و مجاهد انقلابی مرحوم حاج رضا جدیدی موجب تأثر و تألم خاطر همه شیفتگان راه انقلاب و جویندگان راه دانایی گردید.
آن پیشکسوت انقلابی عمر با برکت خویش را در راه اشاعه فرهنگ اسلامی از کلاس تا مسجد مصروف داشته و جهاد را چه در راه مبارزه با طاغوت و چه در حضور دستگاه تعلیم و تربیت و ستاد اقامه نماز استان سرلوحه کار خویش قرار داد و تلاش های صادقانه ایشان درترویج اقامه نماز برگهای زرینی از دفتر حسنات آن مرد اخلاقی و تربیتی است.
اینجانب ضمن عرض تسلیت ضایعه درگذشت آن مرحوم به مردم قدرشناس استان و خانواده مکرم، از درگاه الهی غفران و رحمت واسعه برای ایشان و صبر وبردباری برای بازماندگان محترم مسالت می نمایم.

عباس رضایی استاندار اصفهان

مقام علمی و معنوی ایشان زبانزد خاص و عام ، همکاران و دانشجویان ایشان می باشد.

صدا و سیمای اصفهان به پاس نکوداشت ایشان برنامه ای را به شرح زیر با حضور فرزند ایشان بر روی انتن فرستاد:

ناطق جدیدی فرزند مرحوم استاد رضا جدیدی در برنامه تلویزیونی هشت بهشت شبکه اصفهان به پاس نکوداشت استاد رضا جدیدی در خصوص شخصیت این استاد، اظهار کرد: شاخص‌ترین ویژگی این استاد بزرگ معلمی و عشق به تمام معنای معلمی بود که همه وجود ایشان را پر کرده بود و از آموزش دادن، آموزش دیدن و یادگیری غافل نبودند.

وی با بیان اینکه استاد جدیدی از دوران کودکی و تا سه سال اخیر که دوران بیماری را سپری کردند هرگز مطالعه کردن را ترک نکردند، افزود: همیشه در جمع‌های خانوادگی تاکید داشتند که کتاب هدیه داده شود و به جای تفریحات دیگر شعر حافظ و شاهنامه خوانده شود و این رفتاری بود که بر روی همه اعضای خانواده نیز اثر مثبتی را به دنبال داشت.

وی تاکید کرد: در واقع خانواده و فرزندان این استاد هم افتخار معلمی را داشتند و همه خواهر و برادرهایم در فضای ادبی و تحصیلات بودند چرا که این روند مورد نظر ایشان هم بود.

جدیدی، خاطرنشان کرد: دو کتاب واقف راز و از غدیر تا عاشورا حاصل تلاش‌های ایشان در دو سال اخیر است و کتاب‌های دیگری از وی در سال‌های قبل منتشر شدند. کتاب واقف راز خاطرات و تجربیات ۲۴ بار مشرف شدن وی به حج بود از سفر حج واجب و و برخی از سفرهایی عمره که به صورت آزاد رفتند و خاطرات مفیدی در این کتاب حک و به یادگار مانده است.

وی با تاکید بر اینکه کتاب از غدیر تا عاشورا در حوزه مورد علاقه وی بود، تصریح کرد: در جلسات و سخنرانی‌ها در زمینه تاریخ اسلام از حادثه غدیر تا عاشورا را با استناد به منابع تاریخی به نقد کشیدند و شاگردی استادان بزرگی مانند سید جعفر شهیدی را داشتند و مجموعه تجربیات و سخنرانی‌ها را هم در این کتاب داشتند.

جدیدی خاطرنشان کرد: علاقمندی ایشان به مباحث دینی، شناخت قرآن، مسائل ملی و ایران دوستی بود و این ویژگی و خدمت به مردم را به دیگران هم منتقل می‌کردند و دوری از مسائل جناحی از ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود و در طول زندگی همواره تلاش می‌کردند همیشه حق را بگویند.

 

برای پیوستن به صفحه اینستاگرام روزالیگودرز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

صفحه اینستاگرام روز الیگودرز

آماده سازی برای انتشار در وب سایت روزالیگودرز : رژان بسحاق

دانشجوی کارشناسی حقوق

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

زنده یاد حضرت آیت الله رضوی بربرودی الیگودرزی

 رونمایی از پوستر مراسم گرامیداشت حضرت آیت الله رضوی بربرودی الیگودرزی

 رونمایی از پوستر مراسم گرامیداشت حضرت آیت الله رضوی بربرودی الیگودرزی با حضور رئیس سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.