خانه / یادداشت / فرصت تاریخی برای رفع بحران آب لرستان و عقب ماندگی تاریخی
  • سیل خانمان برانداز و فرصت رفع بخشی از غقب ماندگی لرستان و الیگودرز

  • سیل خانمان برانداز و فرصت رفع بخشی از غقب ماندگی لرستان و پلدختر

  • سیل خانمان برانداز و فرصت رفع بخشی از غقب ماندگی لرستان و دورود

  • سیل خانمان برانداز و فرصت رفع بخشی از غقب ماندگی لرستان و معمولان

  • سیل خانمان برانداز و فرصت رفع بخشی از غقب ماندگی لرستان و کوهدشت، نورآباد

فرصت تاریخی برای رفع بحران آب لرستان و عقب ماندگی تاریخی

سیل خانمان برانداز و فرصت رفع بخشی از غقب ماندگی لرستان و الیگودرز

روز پنج شنبه ۲۲ فروردین دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو به منظور بررسی آخرین وضعیت تامین آب و برق شهرها و روستاهای سیل زده استان لرستان به همراه تنی چند ار نمایندگان لرستان به این سفر کرد.

وی پس از بازدید از مناطق سیل زده اظهار داشت: ۸۰۰ روستا معادل یک سوم کل روستاها در لرستان خسارت دیده است. وزیر نیرو همچنین در بازدید از روستاهای حاشیه سد سیمره که به‌علت بالا آمدن دریاچه سد سیمره غرق آب شده‌اند، گفت: به دستور رئیس جمهور ساز و کاری طراحی کردیم که ظرف سه ماه آینده همه مطالبات ساکنان این روستاها پرداخت  شود.
اردکانیان با اشاره به حجم گسترده تولید در لرستان و مهار نشدن منابع آبی، ادامه داد: پس‌از فارغ شدن از مسئله سیل، یک روش عادلانه را برای تخصیص منابع آبی استان‌ها در نظرمی‌گیریم.

اظهارات وزیرنیرو در لرستان از یک طرف و اظهارات بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی که گفته است دولت باید برای جبران خسارت سیل‌های اخیر متمم بودجه به مجلس ارائه کند از طرف دیگر، نقطه امیدی برای استان های سیلزده بویژه لرستان فراهم شده است که خود را از وضعیت بحرانی نجات دهد.

به نظر می رسد اکنون نوبت نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی، کمیته‌های ملی و استانی مربوط به سیل و منابع آبی، سمن های لرستانی فعال در زمینه آب و محیط زیست است که وارد عمل شده و با تمام توان در جهت احقاق حقوق از دست رفته لرستان تلاش کنند.

امروز لزوم همدلی در بین تمامی فعالان لرستانی احساس می شود. باید تمام توان مدیریتی و کارشناسی حوزه آب استان، در داخل و خارج از استان هماهنگ با نمایندگان مجلس بسیج شده و پس از تخمین خسارت های وارده اقدام به پیش بینی روش های جبران بنمایند.

انتظار می رود کمیته آب و محیط زیست انجمن لرستانیهای مقیم استان تهران با همراهی کلیه سازمان های مردم نهاد شهرهای استان در این اقدام برای لرستان حضور یابند.

سیل بنیان کن با تخریب خانه ها، کشاورزی و دارایی مردم، شادی عید و شعبان مردم لرستان را کم رنگ کرد. اکنون فرصتی است که شادی به لرستان بازگردد.

بسم الله این گوی و این میدان.

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

ولی الله شاهسواری ستاره فروزان شعر و پهنه ادبیات

ولی الله شاهسواری ستاره فروزان پهنه ادبیات – مصطفی عباسی

ولی الله شاهسواری ستاره فروزان شعر و پهنه ادبیات است و هر کس که با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.