خانه / درباره الیگودرز / اخبار الیگودرز / لرستان| حبس ۵ ماهه ۲۰ روستای الیگودرز ؛ مردم بدون آب و نان مانده‌اند

لرستان| حبس ۵ ماهه ۲۰ روستای الیگودرز ؛ مردم بدون آب و نان مانده‌اند

مردم روستاهای بخش بشارت الیگودرز به دلیل رانش زمین و قطعی راه، ۵ ماه در حبس به سر می‌برند و آذوقه‌ای در بساط ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از الیگودرز، امروز می‌خواهیم به آخر دنیا برویم، همان‌جا که مردمش “هیچ” ندارند، همان‌جا که سال‌هاست مردمش چشم و امیدشان را به وعده مسئولان دوخته‌اند، وعده‌هایی که تنها شنیده‌ شده و پس از لحظاتی به دست فراموشی سپرده می‌شود.

مردم روستاهای بخش بشارت الیگودرز سال‌هاست با اولین باران زمستانی در دل روستای سرد و تاریک خود حبس می‌شوند تا وقتی‌که خورشید تابستان طلوع کند.

“هیچ” سهم روستائیان الیگودرز

مردمی که تمام دغدغه‌شان داشتن حداقل‌ترین امکانات برای گذران زندگی است و دستیابی به راه، آب و برق برایشان به یک رؤیا تبدیل‌شده است.

مردم روستاهای بخش بشارت الیگودرز به دلیل رانش زمین و قطعی راه، ۵ ماه در حبس به سر می‌برند و آذوقه‌ای در بساط ندارند.
مردم روستاهای بخش بشارت الیگودرز به دلیل رانش زمین و قطعی راه، ۵ ماه در حبس به سر می‌برند و آذوقه‌ای در بساط ندارند.

جاده خاکی موجود هرساله در فصل زمستان و با اولین بارش‌ها بسته و هرازگاهی دچار رانش زمین می‌شود که در پی آن تعدادی از روستاها در حبس قرار می‌گیرند و راه ارتباطی مردم قطع می‌شود.

محرومیت و نبود کمترین امکانات در روستاهای بخش بشارت الیگودرز سبب شده تا مردم با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کنند، امسال نیز باوجود بارندگی‌های شدید در استان و وقوع سیلاب، مشکلات مردم این روستاها بیشتر شده و به‌سختی زندگی خود را می‌گذرانند و حتی آذوقه‌ای در بساط ندارند.

سایه محرومیت بر سر مردم

به گفته مردمان روستای پز الیگودرز پنج ماه است که رانش زمین راه ارتباطی‌شان را قطع کرده و بدون آب‌ونان مانده‌اند؛ اینجا سایه محرومیت همچنان بر سر مردم سنگینی می‌کند و چشم‌های مردم همچنان پشت راه مسدود شده به انتظار مانده است.

خداداد حسنی دهیار روستای پز الیگودرزدر گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: از آذرماه امسال تاکنون به دلیل رانش کوه در الیگودرز جاده بسته است و دو نفر نیز براثر سیلاب جان خود را از دست دادند.

قطع ارتباط ۵ ماهه

وی افزود: به‌وسیله ۲ بالگرد برای مردم آرد فرستادند ولی سهم هر دو خانوار یک کیسه آرد بود که به اتمام رسید و الان آذوقه مردم تمام‌شده است.

دهیار روستای پز الیگودرزعنوان کرد: رانش بسیار گسترده بوده و بولدوزر آمده و نتوانستند کاری انجام دهند، وضعیت مردم به‌گونه‌ای است که آذوقه‌شان دیگر تمام‌شده و گرفتار هستند.

۲۰ روستا در حبس

وی بیان کرد: ۲۰ روستا در این منطقه وجود دارد که دادشان بلند شده است، فرماندار و بخشدار نیز در جریان هستند، یک بولدوزر فرستادند و گفتند نمی‌توانند کاری انجام دهند، بااین‌وجود آیا مردم باید بمیرند؟

حسنی تصریح کرد: حداقل باید جاده موقتی بازگشایی کنند، زن باردار در روستا هست، مریض داریم و معلمان می‌خواهند بروند برگه امتحانی برای دانش آموزان بیاورند ولی کسی نمی‌تواند تردد کند.

وی بابیان اینکه آنتن مخابرات نیز قطع است که باز کردند و به تهران فرستادند تا تعمیر کنند خاطرنشان کرد: الآن برای برقرار کردن یک تماس تلفنی باید دو ساعت پیاده‌روی کنیم تا به یک نقطه از کوه برسیم.

تخریب ۳ کیلومتر از جاده

گودرزی رئیس راهداری الیگودرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پس از سیل فروردین‌ماه امسال رانش زمین در روستاهای بخش بشارت الیگودرز سبب تخریب سه کیلومتر از جاده شد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر راه ارتباطی حدود شش روستا قطع است افزود: امروز کارشناسان برای برآورد میزان خسارت به مکانی که رانش زمین اتفاق افتاده می‌روند تا میزان اعتبار موردنیاز برای احداث جاده مشخص شود.

رئیس راهداری الیگودرز عنوان کرد: در صورت تأمین اعتبار پیمانکار برای احداث جاده به‌کار‌گیری می‌شود و جاده به طول سه کیلومتر احداث می‌شود.

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

سازمان داوطلبان هلال احمر - الیگودرز

روز جهانی داوطلبان و دیدار با دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور

به مناسبت روز جهانی داوطلبان جمعی از الیگودرزی های مقیم تهران با یعقوب سلیمانی دبیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.