خانه / درباره الیگودرز / فرهنگ الیگودرز / محصولات فرهنگی الیگودرز / کتاب الیگودرز / مجموعه‌ مقالات موج چهارم ترجمه زنده یاد منصور گودرزی مترجم و جامعه شناس الیگودرزی

مجموعه‌ مقالات موج چهارم ترجمه زنده یاد منصور گودرزی مترجم و جامعه شناس الیگودرزی

مجموعه‌ مقالات موج چهارم به قلم رامین جهانبگلو تهیه و توسط زنده یاد منصور گودرزی مترجم و جامعه شناس الیگودرزی به فارسی ترجمه شده است.

کتاب مجموعه مقالات موج چهارم ترجمه منصور گودرزی

مجموعه‌ مقالات موج چهارم کتابی است شامل مجموعه‌ای از مقالات، سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهایی که به موضوعاتی چون مدرنیته و سنت، خشونت و تساهل و دموکراسی و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها اختصاص یافته است.

ولی بخش اصلی کتاب، همان‌طور که از عنوان کتاب نیز پیداست، به مسئلهٔ روشنفکری در ایران و به ویژه به نسل چهارم روشنفکری توجه دارد.

از دیدگاه نویسندهٔ این کتاب سقوط ایدئولوژی کمونیسم و فرایند جهانی‌شدن از یک سو و فعل و انفعالات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعهٔ ایران از سوی دیگر، جامعهٔ روشنفکری ایران را در طی ده سال گذشته دستخوش تغییرات روش‌شناختی و معرفتی مهمی کرده‌اند.

بی‌شک اشتباه نیست اگر بگوییم که امروزه صفحه‌ای از تاریخ روشنفکری ایران ورق خورده است و بحث‌هایی چون دموکراسی، سکولاریسم، سنت و مدرنیته و جهانی‌شدن جایگزین مفاهیمی چون بازگشت به اصل، دیکتاتوری پرولتاریا، انقلاب کارگری و غیره شده‌اند.

از این‌رو، روشنفکران نسل چهارم مسئول تاریخی هستند که خود می‌توانند بازیگران مهم آن باشند. بدین معنا، سرنوشت روشنفکری آنان را هیچ وصیت‌نامه‌ای از پیش تعیین نکرده است.

برای تهیه کتاب مجموعه‌ مقالات موج چهارم به وب سایت انتشارت نشر نی  مراجعه فرمایید. 

 

مختصری از زندگینامه زنده یاد منصور گودرزی پژوهشگر، مترجم، خوشنویس و جامعه شناس الیگودرزی توسط تیم تولید محتوای وب سایت روزالیگودرز تهیه شده است. برای مطالعه زندگینامه ایشان بر روی لینک کلیک کنید: زنده یاد منصور گودرزی پژوهشگر، مترجم، خوشنویس و جامعه شناس الیگودرزی

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

منظومه مرزبان نامه و کلیله و دمنه حسین معصومی

منظومه مرزبان نامه – سروده حسین معصومی شاعر الیگودرزی

منظومه مرزبان نامه به نثری ساده توسط سید حسین معصومی شاعر الیگودرزی سروده شده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.