خانه / درباره الیگودرز / اخبار الیگودرز / تجهیز ۲۹ روستای الیگودرز به اینترنت نسل چهار

تجهیز ۲۹ روستای الیگودرز به اینترنت نسل چهار

شهاب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در فاز نخست خدمات رسانی شده و تا شهریور امسال نیز ۲۱ روستای دیگر از اینترنت پر سرعت نسل چهارم بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: اکنون یکهزار و ۲۸۰ روستای استان دارای اینترنت پرسرعت هستند و پیمانکار برای اجرای طرح در ۷۵۵ روستا مشخص شده است.

وی کاهش شکاف دیجیتالی را مهمترین هدف دسترسی به اینترنت برشمرد و اظهار داشت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید به شبکه دولت الکترونیک متصل شوند و امکان انجام امورچهارگانه آموزش، کشاورزی، سلامت و بانکداری از این طریق فراهم شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه تعداد مشترکان تلفن ثابت شهری و روستایی ۳۹۸ هزار و ۴۱۱ شماره است، اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۷۸ روستا نیز دارای ارتباط هستند و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۹۸ درصد و با پوشش جمعیتی ۹۷.۴ درصد است.
حیدری ادامه داد: زیرساخت های بسیار مطلوبی در حوزه دولت الکترونیک در استان انجام شده اما چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا خدمات دستگاهها الکترونیکی و اینترنتی نمی شود، گفت: عملکرد جزیره ای ادارات از تحقق این مهم جلوگیری می کند چرا که به جای ارتباط بین دستگاهی که دولت الکترونیک نام دارد، تنها دستگاه الکترونیک داریم.
وی افزود: نامه مراجعان از بدو ورود به دستگاهها در سیستم اتوماسیون و گردش های درون دستگاهی ثبت می شود اما پس از اتمام کار، شماره نامه را به ارباب رجوع می دهند که دستی و فیزیکی پیگیری های لازم را انجام دهد که با توجه به فراهم بودن زیرساخت های دولت الکترونیک، این رویه باید حذف شود.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه دستگاهها مکلف شده اند مراجعات مردمی را سالانه تا ۱۲.۵ درصد کاهش دهند و برای این مهم باید خدمات را برون سپاری کنند که متاسفانه این امر محقق نشده است.
وی تاکید کرد: برخی تصدی گری های دولتی باید بسیار کم شده و یا به صفر برسد اما ادارات در این راستا مقاومت می کنند.

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

سازمان داوطلبان هلال احمر - الیگودرز

روز جهانی داوطلبان و دیدار با دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور

به مناسبت روز جهانی داوطلبان جمعی از الیگودرزی های مقیم تهران با یعقوب سلیمانی دبیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.