خانه / درباره الیگودرز / اخبار الیگودرز / تیم‌ درمانی در سکونتگاه عشایر کوچ رو الیگودرز مستقر می‌شود

تیم‌ درمانی در سکونتگاه عشایر کوچ رو الیگودرز مستقر می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تیم‌های درمانی شامل یک پزشک، ماما و دارو یار در فصل گرم سال در مناطق صعب‌العبور سکونت موقت عشایر کوچ رو الیگودرز مستقر می‌شوند.

محمدرضا نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: بیمارستان عشایری با همکاری بسیج جامعه پزشکی لرستان ایجاد شد و متخصصانی در رشته‌های مختلف پزشکی ازجمله متخصصان داخلی، قلب، عفونی، اعصاب و روان، اطفال، زنان، جراح مغز و اعصاب جهت ارائه خدمات درمانی به عشایر کوچ رو الیگودرز به این شهرستان اعزام شدند.

وی افزود: بیماران به‌صورت سرپایی درمان شدند و کسانی که نیاز به اعزام به بیمارستان و مراکز تخصصی داشتند توسط اورژانس اعزام شدند، پیگیری‌ها برای مسائل درمانی در شهر نیز انجام‌شده و بیش از ۲۰۰ قلم دارو پس از تجویز پزشکان به بیماران تحویل داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: واحد دندانپزشکی با نیز خدمات موردنیاز را ارائه دادند و به هر مراجعه‌کننده  آموزش‌های بهداشتی نسبت به تب مالت و… ارائه داده شد؛ راه‌اندازی این بیمارستان‌ها با همکاری سپاه مهم‌ترین نقش در آموزش و پیشگیری را دارد.

چون منطقه هیجار الیگودرز بین روستاییان و عشایر مشترک است و همچنین با استان‌های دیگر  دارای منطقه مشترک هستیم، طبیعتاً امکان انتقال بیماری از استانی به استان دیگر و از فردی به فرد دیگر وجود دارد که ارائه آموزش بسیار  ضروری است.

لزوم ارائه آموزشهای بهداشتی به عشایر کوچ رو الیگودرز

وی بیان کرد: چون عشایر کوچ رو هستند و مدتی در این منطقه سکونت دارند باید در راستای انتقال بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این مناطق آموزش ببیند که در بیمارستان‌های صحرایی این امکان وجود دارد.

نیکبخت در راستای افزایش مراکز درمانی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی چارت داریم و این‌طور نیست که تصمیم بگیریم مرکزی را افزایش یا کاهش دهیم، بر اساس چارت سازمان پزشکی و درمانی مراکز را تأسیس می‌کنیم ولی اگر جایی ضرورت را حس کنیم مخصوصاً برای عشایر کوچ رو الیگودرز و سایر نقاط استان ، مراکز درمانی ایجاد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به‌طورکلی در امر عشایر بسیار فعال‌شده است، امیدواریم بتوانیم نخستین خانه‌های بهداشت را راه‌اندازی کنیم، همچنین با تأمین اعتبار لازم تیم‌های درمانی که شامل یک پزشک، ماما و دارو یار است در فصول گرم سال در  مناطق صعب‌العبور شهرستان مستقر شوند تا یاریگر عشایر و روستائیان باشند.


بیشتر بخوانید : شرق استان لرستان برزخ عشایر کوچ روی بختیاری 


درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

سازمان داوطلبان هلال احمر - الیگودرز

روز جهانی داوطلبان و دیدار با دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور

به مناسبت روز جهانی داوطلبان جمعی از الیگودرزی های مقیم تهران با یعقوب سلیمانی دبیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.