خانه / شهرداری و شورای شهر الیگودرز / شهرالیگودرز سوختن فرصتهای مطالبه گری در فضای انتخاباتی

شهرالیگودرز سوختن فرصتهای مطالبه گری در فضای انتخاباتی

چندی است که تکاپوی کاندیداهای محترم مجلس شورای اسلامی و همه کسانی که دغدغه نجات شهرالیگودرز را دارند دوباره شروع شده….

از جلسات خانگی و شرکت در مراسمات و یارگیری های پیدا و پنهان تا گمانه زنی های صحیح یا غلط رسانه ای و بعضا” تحلیلهای واقع گرایانه یا آبکی….

به هر حال چه پس زمینه ی ذهنی مبلغین و انتخاب کننده ها قوم گرایانه و طایفه ای باشد و چه بر اساس پایبندی به تفکر و منش و خواستگاه اشخاص ….
در هر صورت اینگونه مواقع خیلی ها دلسوز میشوند و دایه مهربان تر از مادر….

🔰ولی دو گزوه سوال ذهن بسیاری از ناظرین رخدادهای انتخاباتی شهر الیگودرز را مشغول خود ساخته،

سوالات مربوط به کاندیداهای انتخابات شهرالیگودرز

🔻اول اینکه همه ی عزیزانی که داعیه اصلح بودن دارند و خود را محق تر از دیگران برای تصدی کرسی مجلس میدانند و از قضای روزگار همه از نخبگان و سرمایه های ارزنده دیار خویش اند،
در این ۴ سال دوره نمایندگی مجلس دهم چه حرکت مثبتی در کمک به نماینده  انجام داده اند و در راستای استفاده حداکثری از پتانسیل و ظرفیتهای بالقوه و بالفعل خود چه پیشنهادهای کارسازی به نماینده ها ارائه داده اند ؟

🔻چند جلسه ی مشترک با نماینده مردم الیگودرز داشته اند و کدام خدمت رسانی را با استفاده از ظرفیتهای ویژه خود به شهروندان و شهرالیگودرز ارائه کرده اند ؟؟؟

🔻پاسخ به این سوالات ، درصد زیادی از میزان صداقت و شفافیت در گفتار و عمل کاندیداها و نماینده های حال حاضر را مشخص نموده و نحوه تعامل ایشان با نماینده دور دهم مجلس را شفاف سازی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : آشنایی با نمایندگان ادوار در مجلس شورای اسلامی شهرالیگودرز

🔰سوال دوم از طرفداران و هواداران کاندیداها ؛

عزیزان !
شمایی که همچون بنده و بسیاری از شهروندانِ قانون مدار تنها راه اصلاح امور و حرکت به سوی تعالی و رشد و توسعه همه جانبه الیگودرز را تنها از طریق صندوقهای رای می دانید
و هر ساله برای به بار نشستن آرمانهای ترقی خواهانه خود و کاندیدای مورد نظرتان حداکثر تلاش خود را به کار می گیرید،
آیا به دیگر بندهای حقوق شهروندی خود مبنی بر مطالبه گری و پرسش خواهی واقفید؟؟

پرسش خواهی در راستای پیگیری همان مطالباتی که برای به ثمر نشستن شان سعی در پیروزی و فرستادن گزینه مورد نظر خود به مجلس را دارید .

🔻آیا در این ۴ سالی که گزینه مورد نظر و یا رقیب انتخاباتی تان بر صندلی داغ مجلس جلوس میکنند پیگیر خواسته ها و رفع و رجوع مشکلات حوزه انتخاباتی تان هستید ؟

و یا تحقق دموکراسی را صرفا حضور در انتخابات و دعواهای انتخاباتی و چنگ انداختن به روی برادر و همشهری و همفکر خود می دانید ؟ آیا همان خواسته ها و نارسایی هایی که شما را مجاب به حضور پررنگ در انتخابات میکند برای یکبار هم که شده از نماینده قانونی شهر و دیار خود مطالبه کرده اید ؟
و یا نتیجه پرسش گری ها و تظلم خواهی های خود را به سمع و نظر دیگر شهروندان ، جهت روشنگری و اقناع آنها رسانده اید؟؟؟؟

🔻و اینها نیز سوالاتی است که اگر حتی در خلوت تنهایی از خود بپرسیم لااقل برای وجدان بیدارمان پاسخی قانع کننده می یابیم که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟!؟!

🔰در پایان ضمن احترام به رای و نظر تک تک همتباران صاحب نظر و صرف نظر از اینکه به رای آوری کدام کاندیدا تمایل دارند و گذشته از اینکه چه فعالیتی برای شناساندن این عزیزان به دیگر شهروندان انجام میدهند ؛
شایسته است از انتخاباتی کردن فضای عمومی جامعه خودداری کنیم و اجازه ندهیم پیگیری وعده های انتخاباتی و مطالبه گری هایی که به رسم معمول در آخرین سال دوره نمایندگی موسم به ثمر رسیدن آنهاست ، در غبار آلود شدن فضا و التهابات و هیجانات ناشی از رقابتهای انتخاباتی کمرنگ شوند و به فراموشی سپرده شوند…..

🔻شاید ملتهب شدن فضا و درگیر کردن شهروندان به هیاهوی انتخاباتی خوشایند بسیاری از کسانی باشد که بی میل نیستند از کم حافظه بودن و بی تفاوتی شهروندان ، در جهت فرار از پاسخگویی بهره ببرند و وعده های رنگارنگ و اغوا کننده ی دوران انتخابات را به فراموشی بسپارند ،

هنوز حدود یکسال از دوره تصدی نماینده های محترم باقی است و کوهی از مشکلات و نارسائیها و وعده هایی که تحقق شان را به آینده حواله داده اند باقی است…..

🔻قدر این لحظات و روزهای دوره ۴ ساله نمایندگی را که هر ساعتش میلیونها تومان هزینه بر دوش بیت المال میگذارد را بدانید….

بیشتر بخوانید : آشنایی با مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ادوار

لطفا فضای شهرالیگودرز را خیلی زود انتخاباتی نکنیم 🙏

شهرالیگودرز سیامک سعیدی

سیامک سعیدی فعال رسانه در شهرالیگودرز

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

کاندیداهای لر شورای شهر تهران

اسامی کاندیداهای شورای شهر الیگودرز ۱۴۰۰ در دوره ششم

کاندیداهای شورای شهر الیگودرز آماده می شوند تا رقابت خود را آغاز کنند و بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.