خانه / شهرداری و شورای شهر الیگودرز / شورای شهر الیگودرز و احساس تکلیف در دقیقه ۹۰ به قلم سیامک سعیدی

شورای شهر الیگودرز و احساس تکلیف در دقیقه ۹۰ به قلم سیامک سعیدی

شورای شهر الیگودرز پنجمین دوره خود را به پایان می رساند و چهره شهر که حاصل برنامه ریزی شوراها و اقدامات شهرداری الیگودرز است چهره مطلوبی نیست.

شهرداری الیگودرز

چندی ست که شاهد اخبار و حواشی ورود کاندیداهای شورا ی شهر الیگودرز هستیم.  صرفنظر از بحثِ تبلیغات زودهنگام (که خود مصداق قانون شکنی ست برای کسانی که می خواهند قانون گذار باشند ! ) نکته ای که به ذهن متبادر می شود این است که این شهروندانِ دلسوز و ناجی (چنانچه بر اتفاقات و نارسایی های این حوزه اشراف داشته اند ) چرا طی این سالها هیچگونه ابراز نظر، نقد ، پرسش و یا مطالبه گری در جهت عدم تحقق وعده ها نداشته اند ؟

چنانچه عمکرد شورای کنونی را قابل قبول می دانند که از اساس فلسفه ی ورودشان محلی از اعراب ندارد و #تکلیف از دوششان برداشته میشود و بهتر است اجازه دهند دوباره همین عزیزان به کار خود ادامه دهند (چه بسا که ایشان باتجربه تر شده و به کار مسلط تر هم شده اند ! )

و چنانچه کارنامه ی ایشان را قابل دفاع نمی دادند چرا حتی برای یکبار کوچکترین اعتراضی، انتقادی ، پرسشگری و حتی ارائه پیشنهاد یا راهکاری برای برون رفت از این شرایط از هیچیک از عزیزانی که در این مقطع #احساس_تکلیف برای نجات شهر به آنها الهام شده ، مشاهده نشده است ؟؟!!

البته این موضوع شامل کاندیداهای محترم مجلس شورای اسلامی هم که فقط ۴ سال یکبار احساس منجی بودن به آنها دست می دهد و فقط در همان برهه ی انتخابات مردم و مشکلات شهر را می بینند هم می شود که می طلبد در وقت خود به این‌مهم هم پرداخته شود ….

شورای شهر الیگودرز و شهرداری الیگودرز

شورای شهر الیگودرز و لزوم مبارزه با تخلفات

علی ایحال برهمه روشن است که در این دوره به سبب عملکرد ضعیف شوراها در سطح کلی کشور و بعضا تخلفات آشکار و پنهانی که هر روزه در اخبار از آنها می شنویم ، نیاز است نیروهائی که خود را شایسته ی ورود به این عرصه می دانند از اولین فاکتورِ اعمال نظارت (که وظیفه ی اصلی منتخبین شورا است )یعنی #شجاعت و #جسارت در بیان خواسته ها برخوردار باشند ؛

به نظر می رسد در این دوره جدای بحث تخصص و کارآمدی ، مهمترین خصیصه‌ای که می بایست مد نظر مردم قرار گیرد میزان سلامت و جسارت و حق طلبی کاندیداهای محترم شورای شهر الیگودرز  است که می خواهند جلوی برخی انحرافات و تخلفات و ناکارآمدی ها را بگیرند .

که البته مصداق بارزِ این خصایل برای شورا نشینانِ حال و گذشته ای که قصد دارند یکبار دیگر خود را در ترازوی محکِ شهروندان قرار دهند، شجاعت در پذیرفتن اشتباهات و نقاط ضعف عملکرد پیشین آنهاست….

پاسخگویی نسبت به عدم تعیین تکلیف پروژه هایی چون رستوران گردان ، میدان‌مرد بختیاری ، پارک شهروند ، کنارگذر کمربندی ، مجتمع آب درمانی و دیگر طرح هایی ست که نتوانستند آنها رابه ثمر‌ برسانند از انتظارات مردم است.

و نیز چرایی اینکه نتوانستند بر مهمترین چالش شهرداری که بحث بدهی ها و تعدیل و سازماندهی نیروهای مازاد بود فائق آیند.

و در این بین می توان غلبه بر چالش نیروهای مازاد را محک خوبی برای سنجش میزانِ صداقت و کارآمدی شورایی ها دانست که علی رغم آگاهی از حجم بالای نیروی غیر متخصص و مازاد ، خدای ناکرده تلاشی برای فربه کردن آن و به کارگیری نیروهای سفارشی نداشته باشند ؛
که در این صورت می بایست هم‌پاسخگوی این اجحاف بزرگ در حق مردم باشند و هم لکه ای سیاه بر کارنامه ی کاری و اجتماعی ایشان تا ابد در اذهان شهروندان باقی خواهد ماند .

و در پایان امیدواریم در آینده کسانی بر صندلی شورا جلوس کنند که بر وجهه و اعتبار این نهاد بیافزایند نه اینکه روز به روز این نهاد کارساز را از اهداف اولیه تشکیل و احیاء آن دور کنند.

شهرالیگودرز سیامک سعیدی

سیامک سعیدی فعال رسانه در شهرالیگودرز

🙏به امید روزهای روشن

 

برای پیوستن به صفحه اینستاگرام روزالیگودرز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

صفحه اینستاگرام روز الیگودرز

آماده سازی برای انتشار در وب سایت روزالیگودرز : رژان بسحاق

دانشجوی کارشناسی حقوق

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

کاندیداهای لر شورای شهر تهران

اسامی کاندیداهای شورای شهر الیگودرز ۱۴۰۰ در دوره ششم

کاندیداهای شورای شهر الیگودرز آماده می شوند تا رقابت خود را آغاز کنند و بر …

یک توضیح

  1. بسیار عالی و رسا بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.