خانه / درباره الیگودرز / فرهنگ الیگودرز / محصولات فرهنگی الیگودرز / کتاب الیگودرز / آلبوم کهن دیار- برگزیده آثار نقاشی پاستل محمود نیک نژاد

آلبوم کهن دیار- برگزیده آثار نقاشی پاستل محمود نیک نژاد

آلبوم کهن دیار برگزیده آثار نقاشی پاستل استاد محمود نیک نژاد هنرمند الیگودرزی است که در قالب یک اثر هنری چاپ و به بازار هنر عرضه شده است.

 

آلبوم کهن دیار

 

مشخصات کتاب تاریخ فلسفه از آغاز تا امروز

دسته بندی طراحی و نقاشی
موضوع اصلی عکس آثار نقاشی
موضوع فرعی نقاشی پاستل
نام کتاب

آلبوم کهن دیار

صاحب اثر محمود نیک نژاد
ناشر
نوبت چاپ
سال انتشار
تیراژ:
تعداد صفحات:
قطع و نوع جلد:

معرفی صاحب اثر آلبوم کهن دیار 

از گذشته های دور هنرمندان بسیاری در الیگودرز رشد و پرورش یافته اند، هنرمندانی که با کوله باری از تجربه اکنون در گوشه و کنار این شهر زندگی می کنند و در عین شهرت گمنام هستند و متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرند. یکی از این هنرمندان استاد محمود نیک نژاد است، هنرمند رنجدیده ای که عشق به هنر او را زنده نگه داشته، هنرمندی که شاگردان بیشماری را تربیت کرده و هم اکنون هرکدام از آنها حرفهای بسیاری برای گفتن دارند.

محمود نیک نژاد در سال ۱۳۳۲ در شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود و نقاشی را از کلاس دوم ابتدایی آغاز کرد، در سال ۱۳۴۲ پدرش با مهاجرت به شهرستان الیگودرز اقدام به تاسیس چاپخانه در این شهر نمود .

استاد که تنها فرزند علاقمند به هنر نقاشی در خانواده بود در دوران دبیرستان به مدت سه سال متوالی مقام اول استان را در رشته سیاه قلم کسب کرد.

استاد نیک نژاد در سال ۱۳۵۹ به استخدام اداره مالاریا درآمد و پس از سه سال به واحد فرهنگی بنیاد شهید رفت و اقدام به نقاشی تصاویر شهدا می نمود. در سال ۱۳۶۳ وارد اداره فرهنگ و ارشاد شد و از کتابخانه امام محمد باقر(ع) کلاس و آموزش نونهالان و نوجوانان را شروع نمود. وی پس از سه سال به دلیل مشکلاتی که داشت از اداره ارشاد بیرون آمد و اکنون تنها با برگزاری کلاسهای خصوصی در منزلش امورات می گذراند.

در سال ۹۱ استاد محمود نیک نژاد و شش نفر از شاگردان ایشان به برگزاری نمایشگاه گروهی «بهاریه» مشتمل بر سی و پنج اثر نقاشی مدادرنگ، پاستل و سیاه قلم در نگارخانه ی مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ الیگودرز اقدام نمودند.

سمانه شمسی، ماهرخ بارانی، زهرا محمودی، انسیه خدابخشی، سمیرا جاپلقی، سعیده صادقی، مژگان بخشی و نوشین سلطانمرادی، شاگردان استاد نیک نژاد هستند که آثارشان در معرض دید علاقمندان قرار گرفت .

برای آشنایی با سایر محصولات فرهنگی الیگودرز در حوزه کتاب و نشر از صفحه ی کتاب الیگودرز دیدن فرمایید.

برای پیوستن به صفحه اینستاگرام روزالیگودرز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

صفحه اینستاگرام روز الیگودرز

آماده سازی برای انتشار در وب سایت روزالیگودرز : رژان بسحاق

دانشجوی کارشناسی حقوق

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

منظومه مرزبان نامه و کلیله و دمنه حسین معصومی

منظومه مرزبان نامه – سروده حسین معصومی شاعر الیگودرزی

منظومه مرزبان نامه به نثری ساده توسط سید حسین معصومی شاعر الیگودرزی سروده شده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.