خانه / درباره الیگودرز / اخبار الیگودرز / پیام انجمن لرستانیهای مقیم استان تهران به مجلس شورای اسلامی در خصوص انرژی های تجدید پذیر

پیام انجمن لرستانیهای مقیم استان تهران به مجلس شورای اسلامی در خصوص انرژی های تجدید پذیر

تولید و استفاده از انرژی های تجدید پذیر امروزه به اولویت اول تولید انرژی در اغلب کشورهای جهان تبدیل گردیده تا از آلودگی های زیست محیطی ناشی از سوخت های فسیلی جلوگیری نمایند. 

 

کاربرد انرژی های تجدید پذیر در ایران

در کشور عزیزمان ایران و به همت دکتر علیمحمد احمدی نماینده فقید الیگودرز در دوره های سوم و ششم مجلس تولید انرژی از منابع تجدید پذیر را با راه اندازی نیروگاه های بادی رودبار و منجیل آغاز نمود.

دکتر علیمحمد احمدى بنیانگذار انرژی های نو کشور

ایشان تا پیش از درگذشتشان در تلاش بودند که استفاده از انرژی های تجدید پذیر را گسترش دهند. آخرین اقدام ایشان پیشنهاد بند الحاقى بودجه ۱۴۰۰ مصوب کمیسیونهاى انرژى و برنامه و بودجه بود که به همین مناسبت انجمن لرستانیهای مقیم استان تهران اطلاعیه ای خطاب به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی صادر کرد.

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

انجمن لرستانیهای مقیم استان تهران انرژی های تجدید پذیر کشور

از آنجا که اقدامی مؤثر برای مقابله با بحران آلودگی هوای کشورمان اولویتی اجتناب ناپذیر می باشد و استحضار دارید تولید و استفاده از انرژی های تجدید پذیر یکی از بهترین روش های جایگزین برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی است.

این صنعت که در کشور عزیزمان ایران  به همت دکتر علیمحمد احمدی نماینده فقید الیگودرز در دوره های سوم و ششم مجلس بنیانگذاری و توسعه یافت، بدلیل برخی نواقص قانونی نتوانست همانند دیگر کشورهای جهان به هدف تولید حداقل ۷ درصد از ظرفیت برق کشور تا ۱۴۰۰ دست یابد. لذا بمنظور هموار شدن این راه آخرین اقدامات ایشان  پیشنهاد بند الحاقى بودجه ۱۴۰۰ مصوب کمیسیونهاى انرژى و برنامه و بودجه، متضمن عقد قرارداد وزارت نفت جهت تحویل حواله سوخت مصرف نشده به تولید کنندگان برق از منابع تجدید پذیر بوده است که در کمیسیون محترم تلفیق مطرح خواهد شد.

انجمن لرستانیهای مقیم استان تهران ضمن تسلیت به مناسیت درگذشت غم انگیز ایشان به دلیل ابتلا به کرونا از عموم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و بویژه نمایندگان محترم استان لرستان انتظار دارد که با تصویب بند الحاقی پیش گفته میراث ایشان را  پاسداشته و کشور را از انرژی های پاک بهره مند سازند.

مهندس منوچهر بسحاق نایب رئیس هیات مدیره انجمن مسئول پیگیری موضوع می باشد.

 

انجمن لرستانیهای مقیم استان تهران

 

 

برای پیوستن به صفحه اینستاگرام روزالیگودرز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

صفحه اینستاگرام روز الیگودرز

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

سازمان داوطلبان هلال احمر - الیگودرز

روز جهانی داوطلبان و دیدار با دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور

به مناسبت روز جهانی داوطلبان جمعی از الیگودرزی های مقیم تهران با یعقوب سلیمانی دبیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.