خانه / درباره الیگودرز / اخبار الیگودرز / ۲۱ معدن سنگ الیگودرز احیا می‌شود

۲۱ معدن سنگ الیگودرز احیا می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۲۱ معدن سنگ الیگودرز امسال احیا می‌شود.

به گزارش روزالیگودرز و به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  محمدرضا صفی‌خانی ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در جمع خبرنگاران از احیای ۲۱ معدن سنگ الیگودرز خبر داد و اظهار داشت: این ۲۱ معدن از نوع سنگ پینی است و در سال‌های گذشته به علت رکود صنایع ساختمانی و به‌تبع آن مصالح ساختمانی وابسته به این صنعت از جمله سنگ‌های تزیینی به‌ویژه سنگ چینی به دلایل مختلف با رکود در بازار و سایر مشکلات روبه‌رو شدیم.

صفی خانی افزود: تغییر سلیقه بازار و سایر موارد از جمله دلایل رکود در بازار سنگ چینی به شمار می‌رود به‌نحوی‌که ساختمان‌ها در استان و کشور به سمت و سوی استفاده از سنگ‌های رقیب سنگ چینی از جمله سنگ تراورتن سوق داده شد که این موضوع سبب تعطیل شدن تعدادی از معادن سنگ چینی لرستان و به‌تبع آن بیکاری و از بین رفتن فرصت شغلی شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مقام عالی وزارت، استاندار لرستان، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸ پس از پیگیری‌های مکرر که در سال گذشته انجام شده بود شورای عالی معادن با تمدید و بخشودگی ۲۵ درصدی حقوق دولتی معادن سنگ چینی الیگودرز موافقت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته شرایط برای احیا مجدد ۲۱ معدن سنگ چینی الیگودرز مهیا شده است که در همین راستا ۲۱ معدن سنگ الیگودرز حداقل با اشتغال هزار شغل مستقیم و دو هزار شغل غیرمستقیم و میزان استخراج سالیانه قریب به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن و ارزش‌افزوده حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان بوده که در سال جاری در حال احیا و آغاز به‌کار دوباره هستند.

 

رونق دوباره در معدن سنگ الیگودرز

صفی خانی تصریح کرد: مطمئناً با برنامه‌ریزی صورت گرفته و احیای ۲۱ معدن سنگ الیگودرز شاهد رونق دوباره در این شهرستان و تأثیر مستقیم این اقدام بر اقتصاد استان خواهیم بود؛ مراحل صدور مجوز معادن مذکور از ابتدای سال ۹۸ پس از ابلاغ مصوبه شورای عالی معادن در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان قرارگرفته و بلافاصله با حمایت‌های مدیریت ارشد استان مراحل احیا این معادن در حال انجام هستند.

وی گفت: انتظار می‌رود همه سرمایه‌گذاران حوزه صنعت و معدن به‌ویژه سنگ‌بری‌های استان هر چه سریع‌تر از ظرفیت معادن سنگ چینی استان استفاده کرده تا بتوان از این ظرفیت در جهت توسعه اقتصادی لرستان استفاده کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: لازم به ذکر است که در سال ۹۴ تعداد ۹۶ معدن فعال در استان وجود داشت که خوشبختانه امسال این عدد به ۱۶۵ معدن رسیده و تا پایان سال در نظر داریم که تعداد معادن فعال است آن را به عدد ۱۸۹ معدن برسانیم و با تحقق این هدف شاهد رشد ۱۰۰ درصدی معادن فعال در استان لرستان خواهیم بود.

 

انتشار : رژان بسحاق

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

سازمان داوطلبان هلال احمر - الیگودرز

روز جهانی داوطلبان و دیدار با دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور

به مناسبت روز جهانی داوطلبان جمعی از الیگودرزی های مقیم تهران با یعقوب سلیمانی دبیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.