آبشار آب سفید الیگودرز

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری موجود در استان لرستان، آبشار آب سفید الیگودرز است که معروف به عروس زیبای آبشارهای ایران است.

علت این لقب آن است که در وهله اول این آبشار زیبایی فوق العاده ای دارد و نکته دومی که باید به آن توجه داشت آن است که آبشار آب سفید، یکی از بلندترین آبشارهای کشور است.

آبشار آب سفید الیگودرز
آبشار آب سفید

استان لرستان یکی از پرآب ترین مناطق کشور می‌باشد و با بیش از ۳۳ رودخانه دائمی یکی از استان‌های جذاب برای گردشگران است. بیشترین جاذبه‌های دیدنی این استان آبشارها و آثار تاریخی هستند و بخصوص در سال‌های اخیر مقصد بسیاری از گردشگران بوده است.

آبشار آب سفید الیگودرز (در گویش محلی او اسبید) یکی از طبیعی ترین و زیباترین آبشارهای کشور است که در بخش بشارت ذلقی الیگودرز واقع شده است و به عروس آبشارهای لرستان مشهور است .

این آبشار با ارتفاعی بیش از ۶۰ متر از تونلی در دل کوه بیرون می آید و سر چشمه آن در پرده ابهام باقی مانده است.

هرساله در فصل بهار و تابستان این عروس سفید پوش میزبان بسیاری از مردم  ایران می باشد، آنان با طی کردن مسیری صعب العبور بدور از هیاهوی شهرنشینی ساعاتی و حتی بعضا چندین روز را در این منطقه سپری می کنند.

منطقه ای ییلاقی با کوههای سربه فلک کشیده و درختان زیبای بلوط و گردو که حتی در تابستان برای گذران شب به ناچار باید در پناه چادر بیتوته کنی، اگر در خلوت صبح مقابل این عروس سفید پوش بنشینی و لحظه ای به صدایش گوش فرا دهی با تو سخن می گوید.

سخن از قدرت و عظمت حضرت باریتعالی، قدرتی که ما انسانها از درک واقعی آن عاجزیم، قدرتی که مختص ذات اوست و اندیشه درباره آن لرزه بر اندام انسان می اندازد.

راه دسترسی به آبشار آب سفید الیگودرز

مسیر دسترسی به آبشار مناسب و بصورت آسفالت می‌باشد. فاصله آبشار تا الیگودرز ۷۵ کیلومتر است.

ابتدا راهی شهر الیگودرز شوید سپس با ورود به جاده آبشار آب سفید راهی این آبشار شوید. در طی مسیر از روستای کاکلستان و قلیان خواهید گذشت.

سد پرآب خان آباد و سراب زیبای ماهیچال را نیز پشت سر می‌گذاریم. زیبایی جاده منحصر بفرد و متفاوت از جاده‌های آشنای شمال کشور است.

کوه‌هایی که جلو چشمان شماست دشتی سرسبز که در اطراف شماست سپس با ورود به روستا درختان بلوط و گردو که با قدی برافراشته خودنمایی می‌کنند، با گذر از روستاهای سر راه و ورود به جاده کوهستانی منتهی به آبشار دنیا عوض می‌شود!

بهترین چیزی که در اینجا خواهید دید صدای آب خروشان و رودی ست که در پایین دست جاده جریان دارد و شما را مجبور خواهد کرد که خودروی خود را متوقف کنید و لحظاتی را غرق در زیبایی‌های این منطقه شوید.

زیارتگاه “مومد حسن” که جایگاهش در میان مردم بختیاری بسیار والا و محترم است را نیز می توانید پس از آبشار و طی مساقتی حدود ۳۰ کیلومتر زیارت کنید.

آب آن نیز یکی از بهترین و سالمترین آبهای معدنی به شمار می رود. همچنین در سالهای اخیر با واگذاری این منطقه به بخش خصوصی اقدامات خوبی جهت ایجاد زیرساختهای مناسب گردشگری در آن آغاز شده است.

میهمان نوازی یکی از دیرینه ترین  آداب و رسوم الیگودرز است، مردم الیگودرز به میهمان نوازی شهره هستند.

چنانچه در فصول گرما علاقمند هستید که برای گذران اوقات فراغت در کنار خانواده در محلی خوش آب و هوا حضور داشته باشید، حتماً آبشار آب سفید الیگودرز را مد نظر قرار دهید.

بهترین زمان سفر به آبشار آب سفید 

قسمت‌های شمال و شرق لرستان دارای زمستان‌هایی بسیار سرد با بارش شدید برف و تابستان‌هایی مطلوب با هوایی بسیار مساعد می‌باشد.

آبشار آب سفید الیگودرز با قرار گرفتن در جنوب شرقی استان با شروع فصل بهار و همچنین در تابستان به یکی از زیباترین نقاط ایران برای گردشگری تبدیل خواهد شد.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار آب سفید لرستان بهار و تابستان است در این زمان گردشگران زیادی از این آبشار بازدید می‌کنند و امکانات گردشگری مناسبی نیز در دسترس خواهد بود.

همچنین اگر طبعیت گرد حرفه‌ای هستید پیشنهاد می‌کنیم که مناظر زیبای این آبشار در پاییز و زمستان را نیز از دست ندهید.

این مطلب در حال تکمیل است. چنانچه نظری دارید یا مطلب مستقلی در مورد آثار طبیعی الیگودرز دارید برایمان ارسال کنید تا با نام شما منتشر نماییم. برای ارتباط با وب سایت روزالیگودرز از لینک زیر استفاده کنید.

تماس با ما

منابع:

وب سایت سفربام

برای پیوستن به صفحه اینستاگرام روزالیگودرز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

صفحه اینستاگرام روز الیگودرز

آماده سازی برای انتشار در وب سایت روزالیگودرز : رژان بسحاق

دانشجوی کارشناسی حقوق

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

سد حوضیان الیگودرز

الیگودرز شهری با بیش از ۷۰۰ سال قدمت

الیگودرز در دامنه کوهستان و با آب و هوایی در زمستان سرد، و در بهار و …

یک توضیح

  1. عجب جای جالب و قشنگی رو معرفی کردید
    در ایران مکان های زیبا زیاد داریم اما نمیشناسیمشون
    با دیدن این پست این مکان رو شناختم و دوست دارم ازش دیدن کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.