خانه / درباره الیگودرز / تاریخ الیگودرز / عرفا و اهل معرفت الیگودرز / آیت الله سید جمال الدین بربرودی معروف به آقا جمال الیگودرزی

آیت الله سید جمال الدین بربرودی معروف به آقا جمال الیگودرزی

آیت الله سید جمال الدین بربرودی الیگودرزی  از دانشمندان و عالمان دینی بزرگ و از شاگردان آیت الله حائری (آیت الله موسس) بنیانگذار حوزه علمیه فم بوده اند. 

آیت الله سید جمال الدین بربرودی

وب سایت روزالیگودرز با هدف معرفی اهل علم و فرهنگ الیگودرز به مردم و بویژه جوانان و نسل های آینده اقدام به انتشار زندگینامه مشاهیر الیگودرز نموده است. آنچه در پی می آید مقدمه ای بر پاسداشت  آیت الله سید جمال الدین بربرودی معروف به آقا جمال الیگودرزی است که به درخواست وب سایت روزالیگودرز و به قلم آقای سیدحسین معصومی تهیه شده است.

تاریخ فرهنگ  و ادب هر جامعه ای در حقیقت روح آن جامعه است و سازنده این تاریخ کسی نیست جزء علما و اندیشمندان یک اجتماع پس برای حفظ و حراست از اصالت یک ملت و فرهنگ و ادب یک جامعه  می باید خاطره ها و یاد مردان ادب پرور و اندیشمند را زنده نگه داشتن و کوتاهی در این زمینه غیر قابل بخشش است.

نهال فرهنگ و ادب شهرستان الیگودرز را بزرگ مردانی باغبانی کرده اند که در حقیقت ستارگان فروزان این عرصه نورانی بوده اند لذا برهمه علاقه مندان به این آب و خاک به خصوص اهل علم واجب است که یاد و خاطره این اندیشمندان را زنده نگه دارند.

از جمله شخصیتهای شهرمان فقیه عالیقدر ، فیلسوف زاهد ، ادیب توانا و مصلح بی بدیل حضرت آیت الله سید جمال الدین بربرودی می باشد آن وجود مبارک که در علم فقه وفقاهت ، فلسفه و عرفان ، ادبیات عرب، ادبیات فارسی و تاریخ همردیف شخصیت های بزرگ جهان اسلام همچون امام خمینی رحمت الله علیه و آیت الله العظمی گلپایگانی بوده است. خورشید فروزان تاریخ فرهنگ و ادب الیگودرز می باشد.

آیت الله سید جمال الدین بربرودی بنیانگذار مدارس جدید الیگودرز

وی  که از بنیانگذاران علم و دانش به صورت مدارس جدید در شهرستان الیگودرز می باشد یک عمر در این شهر در زمینه آموزش و تدریس و نیز خدمات اجتماعی و رفاهی منشاء آثار پرخیر و برکتی بوده است که مایه ی مباهات برای مردم این دیار می باشد.

آیت الله سید جمال الدین بربرودی دانشمند بزرگ

هرچند در معرفی چنین گوهر نایابی بسیار کوتاهی شده است  لاکن اطلاع یافتم توسط فرزند گرامی ایشان (نوه ی ایشان) جناب سید شمس الدین بربرودی پس از سالها تلاش خستگی ناپذیر و مراجعه به بسیاری از کسانی که محضر حضرت آیت الله  را درک کرده اند کتاب جامع و کاملی تدوین شده است تا یاد و خاطره این عالم جلیل القدر برای همیشه زنده بماند و به نسل جوان و دیگر نسل های آتی منتقل گردد.

جا دارد از طرف همه فرهنگ دوستان و علاقمندان به فرهنگ و ادب الیگودرز از جناب سید شمس الدین بربرودی تشکر و تقدیر گردد که در لابلای این کتاب وزین علاوه بر زندگی معظم الله به تاریخ الیگودرز و به خصوص  قیام سال ۱۳۴۷ این شهرستان و مجاهدات مردان و زنان شهر نیز به خوبی اشاره شده است.

قیامی که با همه اهداف والای آن و زحماتی که برای مردم توسط ساواک ایجاد شد می رفت به فراموشی سپرده شود امید است از رونمایی کتاب( آیت الله دیار ما )که با همت علاقه مندان خصوصاً فرزندان گرامی ایشان  ان شالله در تابستان ۱۴۰۰ برگزار می شود بار دیگر خاطره خدمات و مجاهدت های آن فقیه عظیم الشان برای مردم خصوصاً نسل جوان یادآوری گردد و شکرگزاری باشد.

ادای احترام به ساحت آیت الله سید جمال الدین بربرودی از جانب مردم فهیم الیگودرز در مقابل آن همه خدمات و نور افشانی – سید حسین معصومی

کارکنان وب سایت روزالیگودرز آرزو می کنند که بتوانند زنگینامه جذابی از این عالم وارسته را به زودی تقدیم علاقمندان کنند.

 


برای پیوستن به صفحه اینستاگرام روزالیگودرز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

صفحه اینستاگرام روز الیگودرز

آماده سازی برای انتشار در وب سایت روزالیگودرز : رژان بسحاق

دانشجوی کارشناسی حقوق

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

استاد سید کمال الدین رضوی سید کمال الدین رضوی الیگودرزی

برگزاری یادبود مجازی درگذشت استاد سیدکمال الدین رضوی

درپی درگذشت استاد سیدکمال الدین رضوی، صفحه مراسم یادبود مجازی ایشان  ایجاد و از علاقمندان …

یک توضیح

  1. ابوالقاسم عبدلی

    سلام، استاد سید کمال رضوی ،که سایه شان بر سر و جان الیگودرز مستدام باد، در کتاب ارزشمندشان، با عنوان(( گویش و فرهنگ الیگودرز)) ، به اجمال از ایشان و اشخاص ومطالب ارزشمند دیگر، با مقدمه و قلم دکتر دانش پژوه، استاد دانشگاه تهران و استاد مدعو، در مرکز پیام نور شهرمان..به زیبایی فرموده اند، بیش از سی سال پیش، با کمبود ونبود منابع ومآخذ پژوهشی در باره این موضوع و… استاد رضوی عزیز، در پناه حق مستدام باشند، مقدمه دکتر دانش پژوه، بر این کتاب ستودنی ودر خور تقدیر وتأمل است، از اولین کتاب‌های منتشر شده دهه ۶۰ در باره الیگودرز است، البته کم لطفی بعضی از هم شهریان کم اطلاع از موضوع، استاد رضوی را رنجانیدند، اما دکتر دانش پژوه به خوبی الیگودرز ومفاخرش را، ارزش وارج نهاده است، درود بر هر دوان و هم چنین همشهریان گران سنگ، سترگ، ورجاوند ونژاده مان، هزاران بار باد، و…
    آسمان گاه ستایش زجهان // مات گلچهر الیورزیهاست
    نازنین شهر الیورز اینجاست //عشق در کشور این دل زیباست…سپاس! ا__عبدلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.