خانه / درباره الیگودرز / اخبار الیگودرز / آیا بحران آب لرستان پایان می یابد؟

آیا بحران آب لرستان پایان می یابد؟

پایان بحران آب لرستان و تخصیص منابع آبی لرستان و الیگودرز

به گزارش روزالیگودرز و به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در نشست ستاد بحران در محل استانداری افزود: مسائل مربوط به تخصیص منابع آبی لرستان و حل بحران آب لرستان از مسیر صحیح و به‌ سرعت در وزارت نیرو پیگیری خواهد شد.
وی اظهار داشت: وظیفه داشتم برای ابراز همدردی با مردم لرستان و اطمینان دادن به مردم از سوی رئیس‌جمهوری و هیات دولت نسبت به جبران خسارت های سیل به استان سفر کنم.
وی برای بهبود شرایط در آینده نزدیک اظهار امیدواری کرد و گفت: در تمامی فعالیت های مربوط به وزارت نیرو مسائل را از مسیر صحیح خود دنبال می کنیم.
وزیر نیرو تصریح کرد: همان‌گونه که خشکسالی نتیجه طبیعی کم‌بارشی است وقوع سیل نیز اجتناب ناپذیر بوده و در تمام دنیا رخ می دهد.
اردکانیان با بیان اینکه خسارت کشورهای پیشرفته و صنعتی از سیل بیشتر است، ادامه داد: با عبور سیل از کشور و بازگشت آرامش، عملکرد جمهوری اسلامی در این حادثه یکی از گزارشات شاخص در سطح دنیا از لحاظ امداد و خدمت‌رسانی خواهد بود.
وی گفت: سال گذشته ۳۴۰ شهر تحت تنش آبی بود و ۱۵۰ تالاب سال‌ها خشک شده بود ؛ نیروگاه‌های برق‌آبی چهار تا پنج مگاوات در خط تولید نبود و ریزگردها در جای‌جای کشور مردم را تحت‌فشار و آسیب قرار می‌داد که همه به برکت این سیل رفع شد و اکنون همه باید در جبران خسارات سیل مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه سدسازی در سالهای گذشته می توانست از وقوع سیل اخیر جلوگیری کند افزود: از نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم وزارت نیرو را جهت اتخاذ یک نگاه کارشناسانه در سطح ملی تقویت کنند.

نقش کمیته های ملی و استانی در کمک به رفع بحران آب لرستان

وزیر نیرو گفت: کمیته‌های ملی مربوط به سیل و منابع آبی باید به دور از احساسات و هیجانات به شرایط و تحلیل وضعیت بپردازند چراکه باید در شرایط فعلی، بر امداد و نجات خوزستان و حفظ سدهای آن تمرکز کرد تا کشور با یک تراژدی مواجه نشود.
اردکانیان تاکید کرد: باید در جهت هم‌افزایی نیروهای همدیگر را تقویت کنیم و کاری را انجام دهیم که اقتضای این روزها است.
بر اثر سیل روز دوشنبه ۱۲ فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، درود، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال است و تاکنون ۱۵ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

کارشناس وب سایت روزالیگودرز اظهارداشت: با توجه به اظهارات وزیرنیرو به نظر می رسد اکنون نوبت نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی، کمیته‌های ملی و استانی مربوط به سیل و منابع آبی، سمن های لرستانی فعال در زمینه آب و محیط زیست است که وارد عمل شده و با تمام توان در جهت احقاق حقوق از دست رفته لرستان و رفع بحران آب لرستان تلاش کنند.

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

سازمان داوطلبان هلال احمر - الیگودرز

روز جهانی داوطلبان و دیدار با دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور

به مناسبت روز جهانی داوطلبان جمعی از الیگودرزی های مقیم تهران با یعقوب سلیمانی دبیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.