خانه / درباره الیگودرز / اخبار الیگودرز / توزیع ۱۲۴۴تن قیر رایگان در لرستان (الیگودرز) ،(خرم آباد)،(بروجرد)، (کوهدشت)،(دورود)

توزیع ۱۲۴۴تن قیر رایگان در لرستان (الیگودرز) ،(خرم آباد)،(بروجرد)، (کوهدشت)،(دورود)

خرم آباد – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: یکهزار و ۲۴۴ تن قیر رایگان در شهرهای مختلف استان توزیع شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا رضا خالقی افزود: به شهرستان خرم‌آباد ۵۰۰ تن، شهرستان بروجرد ۳۰۰ تن، دورود ۳۸۰ تن، الیگودرز ۲۴ تن و کوهدشت ۴۰۰ تن قیر رایگان اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: همچنین اسناد لازم به منظور تهیه یکهزار تن قیر رایگان برای خرم آباد، ۶۰۰ تن بروجرد و ۶۰۰ تن کوهدشت در دست تدوین است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به پروژه‌های در دست مناقصه گفت: تکمیل دیوار حصار مرکز توسعه محله گل‌سفید خرم‌آباد، احداث پارک محله‌ای کاظم‌آباد الیگودرز، بهسازی معابر پشت کمربندی الیگودرز، تکمیل آسفالت ناصرالدین دورود، احداث مدرسه ۹ کلاسه درب دلاکان و پشت بازار خرم‌آباد و بهسازی معابر علی‌آباد خرم‌آباد از این طرح ها هستند.

نظر ارسالی یک خواننده ” روزالیگودرز “

تقسیم عجیب قیر در لرستان

بیش از نیم ساعت به این خبر رو در ایرنای لرستان خیره شده ام. نمی فهمیدم چرا الیگودرز ۲۴ تن و چهار شهر دیگر ۲۰ تا ۲۵ برابر بیشتر سهمیه قیر گرفته اند.

دو فرضیه به ذهنم خطور کرد:

فرضیه اول داستان رضا شاه بود و گلوله برفی که به دست فرمانده پادگان داد تا پس از دست به دست شدن به سربازی در انتهای صف تحویل شود. وقتی به سرباز رسید چیزی از برف نمانده بود. الیگودرز در شرق استان لرستان حکم سرباز ته صف را دارد.

فرضیه دوم تقسیم خرمن توسط یک بیسواد بود که هرچه تلاش می کرد با کیل (پیمانه تقسیم) خرمن را بین چهار نفر تقسیم کند نیمه کیلی اضافه می آورد. رهگذری از کنارشان گذشت با فکری شیطانی، موافقت شرکا را گرفت تا در راه خدا نیمه کیلی به رهگذر عنایت کند.پس از آن به آسانی خرمن را بین چهار نفر دیگر تقسیم کرد و سالها در استادی خود داد سخن داد و منبرها رفت.

الیگودرز نقش آن رهگذر را در تقسیم قیر داشته است.

شما اگر فرضیه دیگری به ذهنتان رسید بفرمایید.

جالب توجه اینکه جمع همین تقسیم ناعادلانه ۱۶۰۴ تن می شود ونه ۱۲۴۴ تن. به نظرم فرضیه دوم صادقتر است. البته اگر عدد کوهدشت هم ۴۰ باشد ۱۲۴۴ صحیح است.
سربلند باشید.

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

سازمان داوطلبان هلال احمر - الیگودرز

روز جهانی داوطلبان و دیدار با دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور

به مناسبت روز جهانی داوطلبان جمعی از الیگودرزی های مقیم تهران با یعقوب سلیمانی دبیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.