خانه / درباره الیگودرز / اخبار الیگودرز /  رونمایی از پوستر مراسم گرامیداشت حضرت آیت الله رضوی بربرودی الیگودرزی

 رونمایی از پوستر مراسم گرامیداشت حضرت آیت الله رضوی بربرودی الیگودرزی

 رونمایی از پوستر مراسم گرامیداشت حضرت آیت الله رضوی بربرودی الیگودرزی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در محل سازمان تبلیغات و با حضور نویسنده کتاب آیت الله دیار ما، فعالان فرهنگی کشوری و الیگودرزی برگزار گردید. 

حضرت آیت الله رضوی بربرودی الیگودرزی آقا جمال

قمی در رونمایی از پوستر مراسم  گرامیداشت ؛

نادیده گرفتن «سرمایه‌های فرهنگی» خسارت به حوزه فرهنگ است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نادیده گرفتن سرمایه‌های فرهنگی کشور را موجب خسارت به حوزه فرهنگ و مسئله هویتی کشور دانست.

به گزارش روزالیگودرز به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ظهر روز چهارشنبه سوم شهریور ۱۴۰۰ مراسم رونمایی از پوستر مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله حاج سید جمال‌الدین رضوی بربرودی الیگودرزی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سید شمس‌الدین رضوی مؤلف کتاب و نوه آیت‌الله رضوی و تعدادی از فعالان فرهنگی استان لرستان و الیگودرز در سالن اجتماعات ساختمان شهید شیرازی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی بابیان اینکه برای تکریم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله رضوی بربرودی الیگودرزی تمام توان و اهتمام خودمان را انجام خواهیم داد تا این نوع مراسم‌ها منشاء خیر و اعتلای فرهنگ و هنر کشور شود اظهار داشت: اینکه انسان‌های فرهیخته‌ای همچون مرحوم آیت‌الله گودرزی مرد بزرگ و عالم برجسته‌ای در دوران و شهر خود بوده است در این کشوری که سرشار از سرمایه‌های فرهنگی است، دور از انتظار نیست لذا همه ما باید به این سرمایه‌های فرهنگی افتخار کنیم.

وی پیشنهاد کرد بهتر است برای پاسداشت بیشتر ایشان؛ بعد از کرونا مراسم باشکوه و با حضور جمعی از فرهیختگان برگزار شود چراکه تاکید مقام معظم رهبری نیز تکریم بزرگان دینی و فرهنگی کشور است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی با اشاره به وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: وظیفه سازمان تبلیغات نیز شناسایی و معرفی خادمان و بزرگان دینی و فرهنگی کشور است و به همین جهت، بنده خودم را خادم این نوع بزرگداشت‌ها می‌دانم و لازم است که برای یادآوری و زنده نگه‌داشتن این بزرگواران که یکی از جلوه‌های وظایف ما نیز به شمار می‌رود گام بیشتری برداشته شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر تکریم و شناسایی سرمایه‌های بزرگ فرهنگی همچون آیت‌الله بربرودی الیگودرزی یادآور شد: متأسفانه ما عادت کردیم خیلی سخاوتمندانه از کنار سرمایه‌های بزرگ فرهنگی خودمان بگذریم و شاید هیچ کشوری چنین برخوردهایی را با سرمایه‌های فرهنگی خود نداشته باشد. این در حالی است که شخصیت‌های قوی فرهنگی ما، ریشه‌های هویتی ما محسوب می‌شوند و بی‌شک، سرسلسله هویتی ما به این افراد ختم خواهند شد.

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی، نادیده گرفتن سرمایه‌های فرهنگی علاوه بر اینکه موجب خسارت‌هایی به حوزه فرهنگ خواهد شد، مسئله هویتی را نیز دچار مشکل می‌سازد.

وی بابیان اینکه امثالی همچون مرحوم آیت‌الله بربرودی الیگودرزی، الگوی مناسبی برای جوانان، طلاب و اهل علم خواهند بود به شغل کشاورزی این مرحوم اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان باوجودی که عالم بزرگی بودند اما همچنان کشاورزی می‌کردند و به همین جهت نیز ارتباط بیشتری با مردم خود داشتند که این عمل می‌تواند الهام‌بخش برای تربیت نسل‌های پیش رو باشد.

سید شمس‌الدین رضوی الیگودرزی مؤلف کتاب «آیت‌الله دیار ما» و نوه مرحوم آیت‌الله رضوی بربرودی الیگودرزی نیز با تقدیر و قدردانی از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی این کتاب گفت: من از همه‌کسانی که در شکل‌گیری این کتاب بدون هیچ چشمداشتی کمک کردند قدردانی می‌کنم و بر اساس توصیه مرحوم آیت‌الله الیگودرزی، تمامی هزینه‌های فرهنگی مربوط به ایشان از محل منابع ارزی کشاورزی وی تأمین می‌شود چراکه ایشان کشاورز بودند و زندگی خود را از این راه تأمین می‌کردند.

وی خبر داد که برنامه اصلی پخش فیلم مستند و رونمایی از کتاب در روز سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نمایشگاه بین‌المللی و با حضور محدودی از فرهیختگان به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ایمان عطار زاده «فعال فرهنگی» نیز در این برنامه با ابراز امیدواری از اینکه این نوع برنامه‌ها بتواند به هویت دینی و اعتقادی مردم و به‌ویژه جوانان کمک کند تا الگوی های اصلی خویش را بشناسند گفت: بی‌شک برگزاری این نوع مراسم‌ها کمکی به مردم الیگودرز خواهد بود تا بیشتر مفاخر خود را بشناسند.

مراسم گرامیداشت حضرت آیت الله رضوی بربرودی الیگودرزی به صورت زنده از طریق صفحات زیر در اینستاگرام منتشر خواهد شد:

برای مشاهده مراسم که در روز سه شنبه نهم شهریورماه ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد یکی از صفحات زیر در اینستاگرام را دنبال کنید.

صفحه حضرت آیت الله رضوی بربرودی الیگودرزی :     https://www.instagram.com/aghajamaal    

صفحه روزالیگودرز :                                                  https://www.instagram.com/roozaligudarz

 

 

برای پیوستن به صفحه اینستاگرام روزالیگودرز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

صفحه اینستاگرام روز الیگودرز

آماده سازی برای انتشار در وب سایت روزالیگودرز :مینا محمدی 

کارشناس تولید محتوا

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

جشن مهرگان یا مهرورزی

جشن مهرگان یا مهرورزی به قلم محمد بیات

جشن مهرگان یا مهرورزی یکی از جشن های باستانی ایرانیان است که از دهم تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.