سایت تحلیلی خبری روز الیگودرز

دکتر سید جواد امامی استاد دانشگاه علم و صنعت

دکتر سید جواد امامی استاد دانشگاه علم و صنعت

دکتر جواد امامی استاد دانشگاه علم و صنعت

سید جواد امامی ، با درجه دکتری معماری، استاد دانشگاه علم و صنعت و از صاحبنظران حوزه معماری و فرایندهای آموزش معماری است.

آنچه در پی می آید به درخواست سایت روزالیگودرز تهیه شده است. بخش اول زندگینامه به قلم دکتر سید جواد امامی و بخش دوم که سوابق علمی، آموزشی، تحقیقاتی و اشتغال ایشان است از وب سایت دانشگاه علم و صنعت ایران دریافت شده است.

دوران کودکی سید جواد امامی

سید جواد امامی در اول بهمن ماه سال ۱۳۴۳ شمسی، مصادف با ۱۸ رمضان ۱۳۸۴ هجری قمری، در خانواده ای مذهبی و روحانی در شهر الیگودرز به دنیا آمدم. پدر بزرگوارم مرحوم حاج سید محمد حسن امامی وپدر بزرگم مرحوم آیت‌الله حاج سید محمد امامی الیگودرزی بدلیل مورد عنایت واحترام بودن از سوی مردم بزرگوار وقدرشناس الیگودرز زمینه ویژه‌ای رابرای ارتقاء معنوی واجتماعی اینجانب وبرادران وخواهرانم مهیا نمودند.در این بستر ودر سایه توجهات پدر و مادری دلسوز و معنوی و در محیطی آرام مراتب رشد خود را سپری نمودم. در ۴ سالگی به لطف تربیت و توجه‌ والدینی فرهیخته قادر به خواندن و نوشتن شده و حافظ جز ۳۰ قرآن نیز شدم.

دوران نوجوانی و تحصیلات تا دبیرستان

دوره ی ابتدایی را در دبستان سروان عبدالهی و دوره ی راهنمایی را در مدرسه ی راهنمایی حکیم نظامی و نیز متوسطه را در دبیرستان شریعتی (امام خمینی) زیر نظر آموزگاران و دبیران کم نظیری که توامان معلم علم و اخلاق بودند سپری نمودم. بگونه ای که در تمام دوران تحصیل شاگرد ممتاز و مورد توجه معلمان و دبیران بزرگوار بودم و خاطره و یاد آن عزیزان همواره در ذهن و روحم جاری خواهد بود.
حضور در مناسبات انقلاب از دوره ی راهنمایی منشا‌‌ء ورود به عرصه های اجتماعی برای من بود و با حضور در جبهه در ابتدای سال ۶۰ و استمرار آن تا پایان جنگ تحمیلی و حضور در چندین عملیات در کنار دوستان بزرگواری که خیل عظیمی از آنان به شهادت رسیدند وذکر نام وشرح ایثارگری وفضایل آنان در این مقال نمیگنجد،تأثیر مهمی در تکامل ذهنی و اجتماعی ام به همراه داشته است.

تحصیلات دانشگاهی سید جواد امامی

در سال ۶۲ با کسب رتبه ۱۲در کنکور سراسری، در رشته الکترونیک دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل در آن دانشگاه شدم و پس از یک سال تحصیل‌موفق و شرکت مجدد در کنکور سراسری با قبولی با همان رتبه در رشته مهندسی معماری دانشگاه علم و صنعت ایران شاغل به تحصیل شدم. ازقبولی ام در این رشته توسط یکی از همکلاسی هایم مهندس سید حجت موسوی در منطقه پاسگاه زید در حالی که به شدت زیر آتش دشمن بعثی بودیم مطلع شدم. انتخاب طی مدت پنج سال بعنوان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه در جمع هم دانشگاهی هایی همچون دکتر محمود احمدی نژاد دکتر علیرضا علی احمدی ، دکتر نادر شریعتمداری ، مهندس مجتبی ثمره هاشمی ، مهندس احمد وکیل باشی و مهندس حسین نوری و دبیری شورا به مدت ۲ سال همراه با فعالیت ها و تحولات آن در کنار کسب دانش وتخصص،بخش مهمی از دوره سیاسی -فرهنگی زندگی ام را تشکیل داده است. متعاقب آن توسعه فعالیت های فوق در شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویی و فارغ التحصیلان و سردبیری هفته نامه معروف پیام دانشجو که ارگان آن اتحادیه بود این فعالیت ها را در سطح ملی و بین‌المللی ارتقا داد. همچنین سردبیری روزنامه گزارش روز که در باب حقوق اساسی مردم و اصلاح نظامات حاکم در آن قلم زده و بعنوان سردبیر آن رامدیریت می نمودم در کنار سخنرانی های مکرر در تجمعات مردمی و دانشجویی در دانشگاه های مختلف و تجمع معروف سال ۷۸ پارک دانشجو وسر در دانشگاه تهران بخش مهمی از زندگی سیاسی و اجتماعی ام را تشکیل می دهد. در ادامه تحصیل موفق دردانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران تا مقطع کارشناسی ارشد وپس از چند ترم تدریس موفق وفعالیتهای پژوهشی در دانشکده های عمران ومعماری وبر اساس دعوت دانشکده های فوق به عضویت هیئت علمی دانشگاه در سال ۷۳ پذیرفته شده و پس از آن مقطع دکتری را در دانشگاه شهید بهشتی پس از پذیرش با رتبه ۳در کنکور سراسری مقطع دکتری به اتمام رساندم .

موضوع پایان نامه من درخصوص فرآیندهای آموزش معماری بود.

سوابق علمی، آموزشی، تحقیقاتی و اشتغال سید جواد امامی

از سال ۱۳۷۳ به عنوان عضو هیئت علمی رسمی دانشگاه علم و صنعت ایران در دانشکده معماری و شهرسازی ارائه خدمات می نمایم. اهم سوابق علمی و اجرایی اینجانب در رزومه ذیل جهت اطلاع عزیزان ارائه شده است.

سوابق آموزشی و علمی دکتز سید جواد امامی

منبع : وب سایت دانشگاه علم و صنعت ایران

نام خانوادگی: امامی

نام: سید جواد

تاریخ تولد: ۱۳۴۳/۱۱/۰۱

مرتبه علمی : استادیار

گروه : معماری

تلفن : ۷۳۲۲۸۲۷۰-۰۲۱

پست الکترونیک:  emami AT iust.ac.ir

سوابق آموزشی

تحصیلات دانشگاهی:

دوره‌های آموزشی گذرانده:

زمینه‌های تخصصی و تحقیقاتی (از فهرست اولویت‌های علمی دانشگاه) :

۱ ـ معماری محض (مسکن، درمانی، آموزشی، فرهنگی، اداری، تجاری و …)

۲ـ فناوری معماری

۳ـ تکنیک‌ها و روش‌های پیشرفته ساخت

۴- آموزش معماری

سوابق شغلی و مسئولیت‌های سید جواد امامی

سوابق تدریس دانشگاهی

سوابق پژوهشی :

۱ ـ  مقالات منتشر شده در مجلات علمی پژوهشی داخلی و بین‌المللی (نمایه ISC) :

تعداد : ۲

۲ ـ مقالات منتشر شده در کنفرانس‌های بین‌المللی داخلی و خارجی :

تعداد : ۸

۳ ـ کتب منتشر شده :

۴ ـ طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی :

تعداد: ۵

۵ ـ عضویت سید جواد امامی در مجامع علمی:

افتخارات کسب شده  توسط سید جواد امامی (اثر بدیع و ارزنده)

* این مقاله به عنوان یک سند راهبردی منتشر گردید.

** این مقاله به عنوان اثر برگزیده در “فصلنامه فرهنگی-اجتماعی فرهنگ عمومی،پاییز و زمستان ۱۳۷۵” و نیز در “کتاب فرهنگ عمومی، معماری و شهرسازی(مجموعه مقالات)، بهار ۱۳۸۹” منتشر گردید.

سوابق طرح‌های تخصصی، حرفه‌ای و اجرایی دکتر سید جواد امامی

 

زندگینامه سید جواد امامی  بروز رسانی خواهد شد. چنانچه نظری دارید یا مطلب مستقلی در مورد مشاهیر الیگودرز دارید برایمان ارسال کنید تا با نام شما منتشر نماییم. برای ارتباط با وب سایت روزالیگودرز از لینک زیر استفاده کنید.

تماس با ما