خانه / درباره الیگودرز / فرهنگ الیگودرز / محصولات فرهنگی الیگودرز / کتاب الیگودرز / شیوه های دلپذیر آوریل – سروده رویا زرین شاعر الیگودرزی

شیوه های دلپذیر آوریل – سروده رویا زرین شاعر الیگودرزی

شیوه های دلپذیر آوریل یکی از مجموعه شعرهای رویا زرین است که از میان بیش از پنج هزار اثر رسیده به دبیرخانه جایزه ادبی ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

کتاب شیوه های دلپذیر آوریل رویا زرین

 

اطلاعات بیشتر در مورد کتاب شیوه های دلپذیر آوریل

کد کالا ۱۲۰۹۷۷
دسته‌بندی
موضوع
نویسنده
ناشر
قطع رقعی
سال انتشار ۱
تعداد چاپ ۱۳۸۹
نوع جلد نرم
تعداد صفحات ۸۶
عرض
ارتفاع ۲۱

معرفی کتاب شیوه‌های دلپذیر آوریل

این کتاب چهارمین مجموعه شعر رؤیا زرین است که درباره آن چنین گفته است: 

این مجموعه، شعرهای اجتماعی، سیاسی و عاشقانهٔ مرا دربر می‌گیرد که این مضمون‌ها در هم تنیده و در هم بافته‌اند. این مجموعه دربرگیرنده شعرهای سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ است.

همین که نباشی؛ زمین راه خودش را می‌رود، مال بچگی نبودیم، دنیا دو کلمه است، و البته اولین باری که گریه کرد، همه‌چیز آماده نبود، شکل نگاه‌های روبه‌روست، توت‌ها، همیشه ربطی هست، ۱۰ فرمان کیشلوفسکی، متنفرم از بحث‌های داغ، دوستت دارم، مثل طعم انار، فصل درو بود، مصائب آدم، و ترس از جمله عنوان‌های شعرهای این مجموعه هستند.

جوایز کتاب شیوه‌های دلپذیر آوریل

شیوه‌های دلپذیر آوریل در ششمین دوره جایزه شعر خبرنگاران به عنوان برگزیده معرفی شد. داوری این دوره از رقابت را علیرضا بهرامی، ساره دستاران، یاسین نمکچیان، لادن نیکنام و محمد ولی‌زاده بر عهده داشتند.

نقد و بررسی

دیدگاه رؤیا زرین
من کار خودم را می‌کنم. خودم را با کسی مقایسه نمی‌کنم. من زندگی و شیوهٔ نگاه و نگارش خودم را دارم و تجربه‌هایی که سمباده‌ام کشیده‌اند و دیگران هم به همین سیاق منحصر به فرد هستند.

رسول رخشا شاعر و منتقد در معرفی نقد این کتاب گفته‌است: «شیوه‌های دلپذیر آوریل جدیدترین مجموعه از شاعری است که به گمانم می‌توان خصوصیات و صفات حرفه ای شعر و رفتار با آن را در کارش دنبال کرد.

رؤیا زرین سعی می‌کند علاوه بر تغییر فضا و موقعیت – نسبت به کارهای پیشین اش – در رفتار با زبان شعرهایش هم متفاوت عمل کند، توجه به فرم شعرهای این دفتر باعث شده که تلاش او در عبور از شرایط نرم و طبیعی در آثارش برجسته شود.

در حقیقت انگار شاعر تمام تمرکزش را صرف می‌کند تا با تجربه‌های تازه مدام خودش را با معیارهای جدیدی بسنجد و سعی کند دست کم روبنا یا نمایی متفاوت از معماری آثارش ارایه دهد.

رؤیا زرین در این مجموعه سعی دارد که نگاهی پروژه ای و مقطعی به شعرهایش داشته باشد در این کتاب در دو بخش ژوئیه و شیوه‌های دلپذیر آوریل تنظیم شده‌است می‌توان این تلاش حرفه‌ای رادید.
تلاش برای نا متعارف بودن در نام گذاری کتاب و فصل‌هایش هم دیده می‌شود، هرچند، جز ژستی که سعی کرده‌است شعوری شاعرانه از خود بجا بگذارد از آن چیزی بجا نمانده واین اسم‌ها ربطی – حتی بیرونی – به شعرها ندارند.

به گواهی خوانده‌های پیشین ام از رؤیا زرین من شعرهای او را شعرهای پسندیده و پذیرنده ای می‌دانم و عملاً این را می‌گذارم متری برای شعرهای رؤیا زرین، اما این متر مرا آنقدر مجاب نمی‌کند که نقدهایم را پنهان کنم از شاعری که تمام سعی اش را می‌کند تا قامتی حرفه ای برای خود وآثارش نگاه دارد»

رویا زرین در وب سایت شعر نو بیش از ۱۵۰ شعر از آثارش، از جمله برخی اشعار مجموعه شیوه های دلپذیر آوریل را منتشر کرده است. 

وب سایت روزالیگودرز در مطلبی به زندگینامه خانم رویا زرین شاعر الیگودرزی پرداخته است.  برای مطالعه زندگینامه ایشان بر روی لینک کلیک کنید: رویا زرین از الیگودرز، شاعر و مترجم  

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

منظومه مرزبان نامه و کلیله و دمنه حسین معصومی

منظومه مرزبان نامه – سروده حسین معصومی شاعر الیگودرزی

منظومه مرزبان نامه به نثری ساده توسط سید حسین معصومی شاعر الیگودرزی سروده شده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.