خانه / سیاست الیگودرز / منتخب ادوار الیگودرز / کاندیدای مجلس الیگودرز در انتخابات دور نهم و منتخب مردم الیگودرز

کاندیدای مجلس الیگودرز در انتخابات دور نهم و منتخب مردم الیگودرز

نگاهی به انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم الیگودرز  در حوزه انتخابیه الیگودرز 

محمدتقی توکلی منتخب مردم الیگودرز در دوره نهم مجلس شورای اسلامی
محمدتقی توکلی نماینده مردم الیگودرز در دوره نهم مجلس شورای اسلامی

ولی‌اله میرزایی‌اصل اظهار کرد: پس از بررسی لیست کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه الیگودرز از مجموع ۱۸نفر داوطلب نمایندگی تعداد ۱۲ نفر توسط هیات نظارت بر انتخابات تایید صلاحیت شدند.

میرزایی‌اصل خاطرنشان کرد: بر اساس لیست منتشر شده تعداد پنج نفر از داوطلبان رد صلاحیت و یک نفر نیز عدم احراز صلاحیت شده است.

فرماندار الیگودرز تصریح کرد: این شهرستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس است.

حوزهٔ انتخاباتی الیگودرز یک حوزه انتخاباتی از حوزه‌های استان لرستان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است. این حوزه به مرکزیت الیگودرز، ۱ نماینده دارد.

اسامی نهایی کاندیدای مجلس نهم در الیگودرز به شرح ذیل است (به ترتیب حروف الفبا)

۱- محمد ناصر بابایی

۲- فاطمه بسحاق

۳- محمدتقی توکلی

۴- محمد خدابخشی

۵- حجت اله رحمانی

۶- مازیار قاسمی گودرزی

بر اساس اعلام منابع رسمی میزان آراء اخذ شده در حوزه انتخابیه الیگودرز در دور نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۴۵۴۰ رای می باشد که آقای محمدتقی توکلی به عنوان منتخب مردم الیگودرز در ابن دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به خانه ملت راه یافت.

 

به مناسبت یازدهمین دوه انتخابات مجلس شورای اسلامی وب سایت روزالیگودرز ، مطلبی در مورد میزان آراء و عضویت در کمیسیون های تخصصی منتخبین مردم الیگودرز در یازده دوره مجلس شورای اسلامی نموده است. برای مطالعه کلیک کنید: حوزه انتخابیه الیگودرز و نگاهی به ۱۱ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این حوزه

در حوزه انتخابیه الیگودرز پس از شمارش آراء نتایج زیر اعلام گردید:

با مشارکت ۷۵ درصدی واجدین شرایط از مجموع ۶۴۵۴۰ کل آرا ماخوذه:

۱- منتخب مردم الیگودرز محمدتقی توکلی با ۲۳۲۳۷ رأی

۲- محمد خدابخشی ۱۸۱۱۳

۳- مازیار قاسمی‌گودرزی ۱۰۹۹۶

۴- حجت‌الله رحمانی ۹۳۷۴

۵- محمدناصر بابایی ۱۷۷۹

۶- فاطمه بسحاق ۳۹

را به خود اختصاص دادند.

کل آرای ماخوذه ۶۴۵۴۰ رای

محمدتقی توکلی منتخب مردم الیگودرز در دوره نهم مجلس شورای اسلامی بود.

در ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ اعتبارنامه محمد تقی توکلی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. او پیش از این مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی منابع آب ایران وزارت نیرو و دبیر کمیته تخصیص منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران بوده است. او اکنون رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است. همچنین با ۲۰۶ رای از سوی نمایندگان به عنوان ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی آب انتخاب شد.

 خلاصه اطلاعات مجلس در مورد محمدتقی توکلی نماینده الیگودرز در دوره نهم مجلس شورای اسلامی را از لینک زیر مشاهده فرمایید.  نماینده دوره نهم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی

منتخب مردم الیگودرز یکی از امضا کنندگان طرح سؤال از رئیس‌جمهور ایران محمود احمدی‌نژاد بوده‌است. او در جریان پخش سریال سرزمین کهن (بهمن ۹۲) نسبت به توهین‌هایی که به بختیاری‌ها شده بود واکنش نشان داد و در دیدار با عزت اله ضرغامی مراتب اعتراض را به وی اعلام کرد و خواستار توقف پخش آن شد.

پس از پایان دوره نمایندگی با آغاز ریاست جمهوری روحانی او در وزارت نیرو‌ در سمت های مختلف مشغول به کار شد پس از پایان دور اول ریاست جمهوری دکتر روحانی و آغاز تبلیغات دور بعد مهندس توکلی ریاست ستاد تبلیغات وی را در استان لرستان بر عهده داشت.

پس از انتخاب مجدد روحانی و عدم رای اعتماد مجلس به حبیب الله بیطرف زمزمه هایی از وزیر شدن محمد تقی توکلی به گوش میخورد که نهایتا ایشان به پست مشاور وزیر رسیدند و هم اکنون نیز سمت مشاور معاون وزیر را عهده دار هستند.

همچنین از عملکرد های وی میتوان به ساخت سد حوضیان ، اخذ مجوز گاوداری ۲۰۰۰ راسی در سفر استانی رییس جمهوری وقت به خرم آباد و آسفالت شهر شول آباد به طول ۳۰ کیلومتر اشاره کرد.

 

محمدتقی توکلی پیش از ورود به کسوت نمایندگی مردم شریف الیگودرز در مجلس شورای اسلامی مدیر کل شرکت آب منطقه ای لرستان و از مدیران موفق صنعت آب کشور بودند.

ایشان در همایش مدیران ارشد وزارت نیرو از طرف نهادهای نظارتی بررسی عملکرد شرکت ها مورد تشویق قرار گرفته و نشان لیاقت دریافت کردند.

سایت روزالیگودرز ازایشان درخواست کرد تا گزارش عملکرد دوره نمایندگی را جهت درج در سایت ارسال نمایند.

 

ضمن قدردانی از پاسخ مثبت منتخب مردم الیگودرز به این درخواست، می توانید گزارش عملکرد محمدتقی توکلی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی را از لینک زیر مطالعه فرمایید. گزارش عملکرد محمدتقی توکلی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی

در صورت نیاز به بهبود مطلب لطفاً با از بخش تماس با ما تغییرات پیشنهادی را ارسال فرمایید.

تماس با ما

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

حجت الله رحمانی نماینده مردم الیگودرز

حجت الله رحمانی نماینده مردم الیگودرز در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی

حجت الله رحمانی نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه الیگودرز است. نام:حجت‌الله,نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.