سایت تحلیلی خبری روز الیگودرز

سفر مجازی به ۴۴ اثر زیبا از جاذبه های گردشگری الیگودرز و لرستان

قلعه باجول الیگودرز مرمت می شود

باید با مهربانی و شادی با اطرافیان و همراهان در فرنطینه امور را بگذرانیم. یکی از روشهای گذران امور بازدید مجازی از جاذبه های گردشگری الیگودرز است.

این روزها که به دلیل گسترش کرونا در قرنطینه هستیم باید با خلاقیت اوقاتمان را طوری بگذرانیم که پس از کرونا تاسف نخوریم.

سیر آفاق و انفس امروز از هر زمان دیگری بیشتر مهیاست. البته برای آنها که به فضای مجازی، کتاب و روشهای ارتباطی مدرن دسترسی دارند.

یکی از روشهای سیر آفاق، سیر مجازی سرزمینهای نرفته است.

در مظلب زیر چند سایت برای معرفی جاذبه های گردشگری الیگودرز و لرستان معرفی شده است. از استان عزیز ما دیدن فرمایید تا بعد از کرونا میزبانتان باشیم.

بازدید مجازی از جاذبه های گردشگری الیگودرز و لرستان

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از مسافرت های نوروزی بازدید از بناهای تاریخی و مناطق گردشگری این استان از طریق فضای مجازی میسر شده است.

گردشگری مجازی لرستان به منظور معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان به هموطنان درقالب چند نرم افزار طراحی و در اختیار هموطنان قرار گرفته است.

امیدواریم مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا بتوانند از فرصت بوجود آمده در محیط خانه استفاده کنند و از طریق فضای مجازی آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری لرستان را مورد بازدید قرار دهند.

وی با بیان اینکه به دلیل گسترش بیماری کرونا و سلامت هموطنان لرستان از پذیرش مهمانان نوروزی معذور است و هیچگونه آمادگی در استان برای پذیرایی مسافران مهیا نشده است، بیان کرد: مردم با مراجعه به پیج اینستاگرامی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان به آدرس lorestan_cthh@ ، می‌توانند با مکان‌های گردشگری و تاریخی استان  لرستان آشنا شوند  و در شرایط مساعد به استان چهار فصل لرستان سفر کنند.

قاسمی با اشاره به راه اندازی تور مجازی ۳۶۰ درجه در لرستان اظهار داشت: با استفاده از این تور امکان بازدید از قلعه تاریخی فلک الافلاک لرستان با امکان چرخش ۳۶۰ درجه برای بازدیدکنندکان فراهم می شود.

گردشگری ۴۴ اثر تاریخی ، طبیعی و فرهنگی شاخص لرستان با استفاده از تور مجازی ۳۶۰ درجه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان نیز گفت: در راستای شعار در خانه بمانیم و استفاده بهینه از ایام تعطیلات نوروزی اداره کل میراث فرهنگی لرستان با استفاده از تورهای مجازی و طراحی نرم افزارهای گردشگری اقدام به معرفی جاذبه های گردشگری این استان نموده است.

اسکندر فلاح وند بیان کرد: از طریق تلفن های همراه با استفاده از تورمجازی ۳۶۰ درجه امکان بازدید ۳۶۰ درجه از قلعه تاریخی فلک الافلاک و موزه های فعال در این اثر وجود دارد.

وی اظهار داشت: به همین منظور آدرس صفحه اینستاگرامی این اداره کل و تورهای گردشگری استان در کانال ها و فضای مجازی معرفی شده است.

به گفته وی همچنین در راستای معرفی هر چه بیشتر لرستان در فضای مجازی تمام آثار و اشیای تاریخی استان که در زمان های گذشته به هر دلیلی در استان خارج شده اند در تبلیغات مجازی استان تعریف شده اند.

فلاح وند افزود: بانک تصاویر و اطلاعات جاذبه های تاریخی و طبیعی و صنایع دستی لرستان شامل بیش از ۵۰۰ فریم ببا کیفیت به آدرس  https://lorestan.mcth.ir/   و سایت بازدید مجازی ۳۶۰ درجه ۴۴ اثر تاریخی طبیعی استان به آدرس   http://lorestan360.ir/   طراحی شده است.

وی ادامه داد: نرم افزار موبایلی لرستانگردی شامل اطلاعات شهرستان های استان به تفکیک، از جمله معرفی غذاهای محلی، اداب و رسومف جاذبه های تاریخی و طبیعی به ادرس https://lorestan.mcth.ir/app طراحی و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

در صورتیکه با مشاهده وب سایت ها از لینک درون این مطلب مشکل داشتید عبارت “میراث فرهنگی لرستان” را در گوگل جستجو و به این وب سایت مراجعه کنید.

برا ی اطلاعات بیشتر در مورد الیگودرز از صفحه درباره الیگودرز دیدن فرمایید.