خانه / یادداشت / تغییرات اقلیمی در جهان چالش اساسی در زندگی مردم است

تغییرات اقلیمی در جهان چالش اساسی در زندگی مردم است

مدیریت بحران کشورمدیر کل تحقیقات سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مدیریت بحران‌های زیست محیطی باید فعال‌تر عمل نموده و با انجام اقدامات پیوستهباعث کاهش اثرات سو ناشی از تغییرات اقلیمی شود.

احسان علی پوری مدیر کل تحقیقات، تدوین ضوابط و آینده پژوهی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امروزه تغییرات آب و هوایی همراه با تغییرات اقلیمی در جهان و حتی در سرزمین پهناور ایران به عنوان یک چالش اساسی در زندگی مردم به حساب می‌آید.

وی افزود: این چالش خود به یک ناهنجاری زیست محیطی و دغدغه اجتماعی برای مردم تبدیل شده است و برف و یخبندان، سیل، خشکسالی، ریزگرد‌ها همگی از جمله مواردی هستند که در اثر تغییرات اقلیمی ایجاد می‌شود و بخاطر دخالت بشر در محیط و عوامل محیطی، اثرات زیست محیطی ناهنجاری را گاهاً به همراه دارد.

علی پوری گفت: بی شک به دور از منشأ طبیعی و یا انسانی تغییرات اقلیمی، یکسری عوامل پایدار و ناپایدار در ایجاد یا تشدید آن موثر بوده که دخالت و عملکرد انسان در تشدید اثرات منفی آن بی تأثیر نیست.

وی اظهار کرد: جامعه‌ای که به سمت توسعه پایدار حرکت می‌کند، باید محیط و شرایط محیطی خود را نیز همسو با جهت گیری‌های توسعه پایدار قرار داده، تا تغییرات اقلیمی باعث دغدغه و یا غیرعادی شدن روند زندگی مردم نشود.

مدیر کل تحقیقات، تدوین ضوابط و آینده پژوهی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شاید بسیاری از افراد عوامل پایدار طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی را منشأ اصلی تغییرات اقلیمی دانسته و دخالت انسان را در ایجاد و یا تشدید این تغییرات کمتر موثر بدانند، در صورتیکه چنین نیست، زیرا طبیعت و عوامل طبیعی مسیر خودش را طی کرده و این انسان و عملکرد آن هست که باعث تغییر در روند طبیعی این کره خالی شده است.

وی عنوان کرد: با همه این اوصاف، از آنجا که امروزه تغییرات اقلیمی، روند توسعه پایدار جامعه بشری را مختل کرده و همواره باعث دغدغه عمومی جوامع متعدد شده و گاهاً باعث ایجاد یک بحران طبیعی و یا ناهنجاری‌های اجتماعی می‌گردد و منابعی که باید صرف توسعه پایدار شود را به سمت و سوی کاهش دغدغه‌ها و یا بحران‌های ناشی از تغییرات اقلیمی سوق می‌دهد، ضرورت دارد ضمن همزیستی با تغییرات اقلیمی ایجاد شده، در جهت مهار آن و کاهش تشدید و اثرات سوء آن اقدامات موثر و مداومی انجام داد.

علی پوری گفت: مدیریت بحران‌های زیست محیطی باید فعال‌تر عمل نموده و با انجام یکسری اقدامات پیوسته و مداوم باعث کاهش دغدغه‌ها و کاهش اثرات سو ناشی از تغییرات اقلیمی شود.

برای پیوستن به صفحه اینستاگرام روزالیگودرز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

صفحه اینستاگرام روز الیگودرز

آماده سازی برای انتشار در وب سایت روزالیگودرز : برزین بسحاق

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

ولی الله شاهسواری ستاره فروزان شعر و پهنه ادبیات

ولی الله شاهسواری ستاره فروزان پهنه ادبیات – مصطفی عباسی

ولی الله شاهسواری ستاره فروزان شعر و پهنه ادبیات است و هر کس که با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.