خانه / درباره الیگودرز / اخبار الیگودرز / کلنگ‌زنی فاز اول آبرسانی به روستاهای الیگودرز/ آب‌رسانی به ۱۲۲۴ روستا

کلنگ‌زنی فاز اول آبرسانی به روستاهای الیگودرز/ آب‌رسانی به ۱۲۲۴ روستا

آئین کلنگ زنی فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای الیگودرز ، متاثر از طرح قمرود و افتتاح آبرسانی به ۳۴ روستای سطح استان با حضور وزیر نیرو ، استاندار لرستان و مجمع نمایندگان مردم لرستان در الیگودرز انجام گرفت.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در حاشیه افتتاح پروژه آبرسانی به روستاهای الیگودرز مراسم گفت : در دهه ۶۰ لرستان دارای بیش ۳۴۰۰ روستا بوده اما در سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد روستاههای این استان به ۲۸۸۶ روستا رسیده  که خیلی از آنها خالی از سکنه شدند و عمده دلیل آنها ،  اول بحث اشتغال و دوم بحث مشکلات آبرسانی بود.

وی افزود : آخرین آماری که داریم سال گذشته تعداد ۱۰ روستا اضافه شده و هم اکنون به ۲۸۹۶ روستا رسیده ،دلیل آن نیز سیاستهای دولت تدبیر و امید در بحث خدمات زیربنایی و آبرسانی به روستاهها و اشتغال جوانان بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با بیان اینکه ۱۵۵۵ روستا بالای بیست خانوار داریم اظهار داشت: بجز ۵۷ روستا ، مابقی روستاهها بطور کامل آبرسانی شدند و از آب شرب سالم برخوردار هستند.

شاخص بهره مندی از آب شرب بالغ بر ۸۰ درصد

کاکاوند شاخص بهره مندی از آب شرب در استان را بالغ بر ۸۰ درصد  اعلام کرد و تصریح نمود:  این میزان حدود ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است در صورتیکه تا قبل از این دولت حدود ۳ درصد پایین تر از میانگین کشوری بودیم.

وی همچنین با اشاره به تعداد روستاههای آبرسانی شده در دولت تدبیر و امید گفت : ۱۲۲۴ روستا در این دولت آبرسانی شدند

به ئنبال اجرای عدالت در پروژه آبرسانی به روستاهای الیگودرز

مدیرعامل آبفار لرستان طرح مجتمع آبرسانی قمرود را طرحی در راستای اجرای عدالت اجتماعی و برگشت اعتماد به مردم عنوان نمود و افزود: سال گذشته با همت مهندس جانیاز{ مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب روستایی کشور} و پیگیری های مجدانه نماینده الیگودرز بحث تخصیص و مجوز آب پروژه و اعتبارات آن در محل صندوق توسعه ملی گنجانده شد و در سال ۹۷ مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان تخصیص گرفت.

کاکاوند در رابطه افتتاح و کلنگ زنی مجتمع قمرود (آب‌رسانی به روستاهای الیگودرز) گفت : در طرح مجتمع قمرود در مجموع ۹۶ روستا با جمعیت ۲۵۵۳۲ نفر از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: در این پروژه یک انشعاب در کانال قمرود گرفته خواهد شد و ۲ ایستگاه تصفیه خانه ساخته میشود که در یک ایستگاه ۲۷ لیتر در ثانیه و در ایستگاه بعدی ۶۶ لیتر در ثانیه آب پمپاژ خواهد شد.

احداث ۲۰ مخزن جدید

مدیرعامل آبفار لرستان عنوان کرد : در حال حاضر ۲۲ مخزن با ظرفیت  ۲۰۰۰ هزار متر مکعب موجود است و  ۲۰ مخزن جدید احداث می گردد .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در صورت حمایتهای شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور این پروژه تا قبل از فرارسیدن فصل گرمای سال آتی با افتتاح طرح ، روستاههای  این مسیر از آب سالم شرب بهره مند شوند.

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

سازمان داوطلبان هلال احمر - الیگودرز

روز جهانی داوطلبان و دیدار با دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور

به مناسبت روز جهانی داوطلبان جمعی از الیگودرزی های مقیم تهران با یعقوب سلیمانی دبیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.