خانه / درباره الیگودرز / تاریخ الیگودرز / مشاهیر و بزرگان الیگودرز / منوچهر کاظم اصلانی فرزند الیگودرز و خدمتگذار صادق مردم

منوچهر کاظم اصلانی فرزند الیگودرز و خدمتگذار صادق مردم

انسان های بزرگ همواره در اندیشه دیگرانند و دل در گرو خدمت به مردم می نهند آنان از این خدمت منتی بر مردم ندارند. جناب آقای منوچهر کاظم اصلانی خدمتگزار مردم از این انسان های خوب است.

منوچهر کاظم اصلانی - مقدمه

 

 به قول شیخ اجل سعدی بزرگ:

منّت منه که خدمت سلطان کنی همی

منّت شناس از او که به خدمت بداشتت

جناب آقای منوچهر کاظم اصلانی یکی از انسان هایی است که در شعر سعدی به آنها اشاره شده است ایشان بی هیچ منتی و خالصانه خدمت خلق را وجهه همت خویش قرار داده است. او یکی از یگانه های ایل بساک است. فرزند شریف الیگودرز که همواره دل در گروه زادگاه خویش دارد.

صفات نیک او بسیار است و این مطلب را فرصت ذکر همه ی آنان نیست. عشق به زادگاه، نوعدوستی و علاقه فراوان به همشهریان و همتباران در او موج می زند.

وب سایت روزالیگودرز با هدف معرفی مشاهیر و بزرگان الیگودرز به مردم و بویژه جوانان و نسل های آینده اقدام به انتشار زندگینامه این عزیزان نموده است. آنچه در پی می آید زندگینامه جناب آقای منوچهر کاظم اصلانی خدمتگزار صادق مردم است که به درخواست وب سایت روزالیگودرز تهیه شده است.

تولد و تحصیلات منوچهر کاظم اصلانی

منوچهر کاظم اصلانی فرزند عزیزاله . زاده سال یک هزار و سیصد و چهل و یک شهرستان الیگودرز است.

او مانند سایر همگنان خویش تحصیلات دوره ابتدایی را در دبستان نامجو، مقطع راهنمایی را در مدرسه کوروش بزرگ و مقطع متوسطه را در دبیرستان های بدیع زادگان و نواب صفوی شهرستان الیگودرز گذرانده است.

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را در استان های مرکزی و لرستان طی نمود و به یادگیری دقیق دروس اهتمام ویژه ای داشت.

ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم او را بر آن داشت که به ادامه  تحصیلات عالیه در مقطع کارشناسی ارشد بپردازد و برای این مهم روانه استان سمنان شد.

منوچهر کاظم اصلانی اداره ثبت اسناد

خدمتگزاری مردم سرلوحه زندگی منوچهر کاظم اصلانی

علاوه بر همه ی صفات پیش گفته لازم است که اشاره گردد که وی از روحیه ای جهادی در ارائه خدمت به مردم برخوردار است.

همچنین  تعهد، مردم داری و اعتقاد وی به گره گشایی از مردم او را بر آن داشت که به  شناخت دقیق  و کامل از شهر و شهرستان الیگودرز، طوایف مختلف ساکن شهر، روستا و عشایراهتمام ویژه ای داشته باشد.

احترام به سلائق مختلف سیاسی و عشق به زادگاهش از امتیازات ویژه ی ایشان است. همچنین دیدگاه فرا جناحی  و ارتباطات فرا استانی و روابط عمومی قوی وی  باعث شده تا از او به عنوان شخصیتی معتدل و مردمی نامبرده شود.

از ویژگی های دیگر وی روحیه سلحشوری و انقلابی اوست، این روحیه سلحشوری و وطن پرستی سبب شد که در زمان هشت سال دفاع مقدس حضوری موثر در جبهه های نبرد داشته باشد.

حضور در جنگ تحمیلی و مناطق عملیاتی

وی در سال های ۶۵ تا ۶۷ در مناطق مختلف عملیاتی از جمله مناطق عملیاتی جنوب (شلمچه ) در عملیات های کربلای ۴ و ۵ و همچنین در مناطق عملیاتی غرب در عملیات والفجر ۱۰ (شهر حلبچه عراق ) به عنوان عضوی از گروه توپخانه تیپ ۶۳ خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مسئولیت هدایت آتش توپخانه سنگین سپاه حضوری پر رنگ در جنگ داشته و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس هستند .

منوچهر کاظم اصلانی سوابق اداری

سوابق اداری منوچهر کاظم اصلانی

ایشان در کارنامه خود سوابق خدمتگذاری به هموطنان در اداراتی همچون آموزش و پرورش، شهرداری، بازرگانی شهرستان الیگودرز و شرکت های وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در تهران را دارد .

وی  در سال۱۳۷۰ از طریق آزمون و گزینش به استخدام رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آمد.

منوچهر کاظم اصلانی به دلیل عشق و علاقه به شهر و دیارش خدمت خود را از شهرستان الیگودرز شروع و نزدیک به یک دهه به عنوان رئیس ثبت اسناد و املاک  الیگودرز خدمات جهادی و خالصانه ای که همراه با عشق و علاقه به زادگاهش بوده را به مردم این شهرستان تقدیم نمود.

ایشان با یادآوری دوران خوش خدمت در الیگودرز، این دوره را بهترین توشه و سرمایه به یادگار مانده برای خود می داند.

این میراث گرانسنگ خدمت و نحوه ی خدمت گذاری وی مورد تصدیق همه سلائق و جناح ها بوده است و از او به عنوان مسئول جهادی دهه شصتی یاد میشود .

نامبرده در سال ۱۳۹۱ به منظور طی دوره های تکمیلی تخصصی به تهران منتقل و  درنواحی و مناطق مختلف پایتخت مسئولیت اداره ثبت اسناد و املاک شهرها و مناطق مختلف تهران را داشته و منشا اثرات بسیاری بوده است.

وی در حال حاضر نیز مسئولیت یکی از وسیع ترین و مهم ترین ادارات ثبت اسناد کشور را به عهده دارد .

نحوه ی خدمتگذاری، ارائه خدمات و  تکریم ارباب رجوع توسط منوچهر کاظم اصلانی باعث شده تا از وی به عنوان مدیری خدمتگذار، صادق و پاک دست یاد شود.

تسلط ایشان به سیستمم ها و قوانین ثبتی کشور و امور فنی و تخصصی در حوزه ثبتی، وی را به فردی نخبه در این حوزه تبدیل کرده است و مدیران و همکارانشان همواره به این نکته تاکید دارند.

منوچهر کاظم اصلانی صبت اسناد و املاک

ایشان در سال ۱۳۹۴ بنا به پیشنهاد برخی طوایف و مردم الیگودرز کاندید دهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی شد.

علی رغم اینکه محل خدمت و کارشان در کلانشهر تهران بود؛ فرصت کافی برای حضور در شهرستان و تبلیغات انتخاباتی نداشت. مع الوصف در مهلت کوتاهی که به این عرصه وارد گردید، رای قابل قبولی از مردم قدر شناس و غیرتمند زادگاه خود کسب نمود که حکایت از قدردانی مردم فهیم، شریف و نجیب الیگودرز نسبت به فرزند خویش داشت.

وب سایت روزالیگودرز برای این فرزند خدمتگذار شهرستان الیگودرز آرزوی توفیق و سلامت دارد.

برای پیوستن به صفحه اینستاگرام روزالیگودرز بر روی لینک زیر کلیک کنید.

صفحه اینستاگرام روز الیگودرز

آماده سازی برای انتشار در وب سایت روزالیگودرز : فریبا منتظری

درباره ی manager roozaligudarz

همچنین ببینید

زنده یاد حضرت آیت الله رضوی بربرودی الیگودرزی

 رونمایی از پوستر مراسم گرامیداشت حضرت آیت الله رضوی بربرودی الیگودرزی

 رونمایی از پوستر مراسم گرامیداشت حضرت آیت الله رضوی بربرودی الیگودرزی با حضور رئیس سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.